Telepizza w czołówce

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 kwietnia 2008
Kategoria:
Sieć pizzerii Telepizza już od wielu lat jest liderem w dostawie pizzy do domu w Polsce. Co pozwala jej utrzymać tą pozycję na tak konkurencyjnym rynku?

 

 
Polski rynek gastronomii sieciowej zdominowany jest przez lokale działające w segmencie fast ford. Aż 23% spośród wszystkich gastronomicznych systemów franczyzowych w naszym kraju działa właśnie w tym segmencie. Bezapelacyjnie królują wśród nich zaś sieci pizzerii, których w samym 2007 roku powstało sześć. To niezwykle konkurencyjny rynek, na którym walka o klienta staje się coraz trudniejsza. Są jednak firmy, którym udaje się utrzymywać na nim silną pozycję niezmiennie od lat.

Telepizza działa w Polsce od 1991 roku. W tym czasie liczba pizzerii działających w naszym kraju wzrastała w astronomicznym tempie. Pojawiły się nowe sieci, zarówno krajowe, które zdołały zbudować silną pozycję rynkową, jak i zagraniczne, które na nasz rynek wchodziły z silną i uznaną na świecie marką. Żadnej z nich jednak nie udało się zachwiać pozycją Telepizzy, która do dziś pozostaje liderem rynku dostaw pizzy na telefon.

Jak tej hiszpańskiej marce udało się zachować „żółtą koszulkę” wobec tak szybko rosnącej konkurencji?

Otóż firma podejmuje coraz to nowe, skuteczne zabiegi mające na celu utrzymanie klientów, pozyskanie nowych i zapewnienie im najwyższej jakości obsługi. Wszystkim klientom Telepizzy znane są jej klasyczne już promocje jak „2 za 1”, czy różne opcje powiększania pizzy. Jednak w przypadku sieci skoncentrowanej wokół dostawy pizzy do klienta, jednym z najważniejszych elementów obsługi jest krótki czas oczekiwania na dostawę i jakość dostarczonego produktu – pizza musi być świeża i ciepła. Aby zadbać o te elementy Telepizza postawiła na nowe technologie. Komputerowy system zarządzania dostawami zapewniający ich terminowe docieranie do klientów uzupełniony został ostatnio o termoindukcyjne termosy, w których przewożona pizza pozostaje gorąca znacznie dłużej. Te rozwiązania w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem Telepizzy pozwoliły zoptymalizować proces dostawy pizzy, skrócić go do minimum i zapewnić najwyższą jakość oferowanych klientom produktów. Tym samym, Telepizza stała się pierwszym, i jak dotąd jedynym sieciowym operatorem w Polsce, który daje klientom „Gwarancję Gorącej Dostawy”.

Czy sprawna logistyka okaże się kluczem do sukcesu? Zobaczymy. Na razie przemyślana organizacja dowozów pozwala Telepizzy wyprzedzić konkurencję i utrwalać się w świadomości klientów jako marka wyspecjalizowana w usługach dostawy pizzy do domu. Jednak firma nie poprzestaje na doskonaleniu tego aspektu działania pizzerii. Od zeszłego roku trwa bowiem systematyczna zmiana wystroju wnętrz lokali sieci, przez co nabierają one bardziej restauracyjnego charakteru. Tym samym Telepizza stara się zwiększyć udział sprzedaży w lokalu w ogólnych przychodach firmy. Odchodzenie od standardowego modelu działania placówek tej sieci jest także jednym z elementów realizacji strategii firmy, której celem jest przyciągnięcie do lokali jak najszerszego spektrum klientów.

Rozwijający się rynek w ciągu minionych 17 lat niejednokrotnie stawiał przed Telepizzą nowe wyzwania. Wielokrotnie pokazywał też, że nawet uznana marka nie może spocząć na laurach i musi ciągle mierzyć się z rosnącą konkurencją. Telepizzy udało się jednak udowodnić, że osiągnięcie pozycji lidera nie było dziełem przypadku, ale efektem sprawnego zarządzania oraz stosowania elastycznych i innowacyjnych rozwiązań dostosowanych do aktualnych realiów rynkowych.

Agata Zarębska , 3 kwietnia 2008 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram