Polski zespół Telepizzy odpowiedzialny za działania digitalowe rozszerza analitykę internetową, by szybko reagować na zmiany sprzedaży on-line i podejmować decyzje na podstawie zbieranych z witryny danych.
Niemal zawsze kiedy krajowe oddziały dużych, międzynarodowych firm chcą rozwijać analitykę internetową pojawia się wyzwanie związane z elastycznym i przede wszystkim sprawnym wdrażaniem zmian w obrębie witryny.
– Powód takiego stanu rzeczy jest prosty - międzynarodowe organizacje bardzo często posiadają scentralizowany dział IT, który obsługuje witryny wszystkich wersji językowych. Tym samym, na wdrożenie zmian oddziały z poszczególnych krajów mogą nierzadko czekać nawet kilka miesięcy – mówi Sylwia Ślusarczyk, project manager w firmie Conversion.
Przed podobnym wyzwaniem został postawiony polski zespół Telepizzy odpowiedzialny za działania digitalowe. Chciał on rozszerzyć analitykę internetową i podejmować decyzje na podstawie zbieranych z witryny danych, ale problematyczne okazało się bardzo szybkie dopasowanie instalacji i konfiguracji narzędzia analitycznego (w tym wypadku było to Google Analytics) do lokalnych potrzeb.
– Zespół Conversion wykorzystał Google Tag Managera. Jest to narzędzie umożliwiające samodzielne (bez udziału IT) wdrażanie skryptów śledzących i remarketingowych. To właśnie dzięki niemu polski oddział mógł zwiększyć szybkość wdrażania nowych rozwiązań. Dzięki wykorzystaniu tego narzędzia mogliśmy zrealizować projekt wdrożenia zaawansowanej instalacji Google Analytics w kilka tygodni. Możemy obecnie szybko testować nowe rozwiązania i podejmować decyzje na podstawie zbieranych z witryny danych – wyjaśnia Ewa Minda-Korczak, kierownik działu marketingu Telepizzy.
Polski zespół Telepizzy może od teraz samodzielnie wdrażać na witrynę wszystkie potrzebne skrypty (takie jak kody remarketingowe, pixele konwersji i kody śledzące) i tym samym znacznie uniezależnił się od centralnego działu IT.
Telepizza to międzynarodowa sieć pizzerii, dostarczająca pyszne i gorące pizze do domów w prawie 70 miastach w całej Polsce. Rozwija się w oparciu o system franczyzowy. Na całym świecie Telepizza jest obecna w 13 krajach i posiada ponad 1300 lokali.