Telepizza rzuca wyzwanie konkurencji

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 marca 2011
Kategoria:

telepizza_lokal_wewnatrz

Wprowadza promocję "3 pizze w cenie 1". Jak tego typu akcje przekładają się na wyniki sieci i jej franczyzobiorców?

Nowa akcja promocyjna Telepizzy ruszyła dziś i potrwa do końca weekendu. Wspierana jest reklamami w Internecie oraz rozgłośniach radiowych. Po weekendzie spółka zamierza przeanalizować jej efekty i zadecydować, czy w przyszłości pojawi się ponownie. Do tej pory Telepizza znana była z promocji "2 pizze w cenie 1", którą organizowała cyklicznie od lat.

- Inne firmy zaczęły kopiować nasze rozwiązanie bądź oferować podobne, więc przestało nas ono wyróżniać na rynku. Nowa promocja jest jednocześnie rzuceniem wyzwania konkurencji. Sądzimy, że nikt nas nie przebije. Telepizza może pozwolić sobie na taką akcję ze względu na skalę działania, a także doskonale wypracowane scentralizowane zasady zarządzania i współpracy z franczyzobiorcami. Mimo tego, że połowa lokali należących do sieci to lokale franczyzowe, jesteśmy w stanie w całej Polsce taką promocję przeprowadzić - mówi Dariusz Bąk, dyrektor generalny Telepizza Poland.

Jednocześnie podkreśla, że franczyzobiorcy na takich działaniach nie tracą, bowiem ciężar finansowy związany z wprowadzeniem oferty na rynek nie spoczywa wyłącznie na nich. Część kosztów produktowych, związanych z tym, że za taką samą cenę trzeba przygotować i sprzedać większą ilość pizz, bierze na siebie Telepizza.

- Celem tej akcji jest dotarcie do klientów, którzy dawno już nie korzystali z naszej oferty albo w ogóle nie mieli z nią styczności, gdyż np. zazwyczaj zamawiają pizzę u konkurencji. Chcemy, by spróbowali naszych produktów, naszego serwisu, odwiedzili naszą stronę internetową i przekonali się o atrakcyjności naszej oferty albo przyszli do lokalu i zobaczyli, jak duża zmiana zaszła w ich wystroju oraz panującym w nich klimacie. Myślę, że duża część z tych osób ma szansę stać się naszymi regularnymi klientami - mówi Dariusz Bąk.

Dyrektor generalny Telepizzy przyznaje, że na razie nie widać ożywienia na rynku gastronomicznym w Polsce. A mimo to konkurencja rośnie, otwierają się kolejne lokale z pizzą. Aby móc się rozwijać pomimo tej trudnej sytuacji, niezbędne są intensywne działania marketingowe. Telepizza jest w ostatnim czasie jedną z najbardziej aktywnych marek franczyzowych w zakresie reklamy oraz różnego rodzaju działań marketingowych, które mają przyciagnąć do sieci klientów.

- Nie zwiększaliśmy budżetu na ten cel, ale teraz inaczej nim zarządzamy. Przeprowadzamy dużo więcej działań, ale trwają one krócej. Uznaliśmy, że częstsze zaskakiwanie klienta nowymi akcjami oraz regularne przypominanie mu o Telepizzy jest efektywniejsze niż duże, długotrwałe promocje - wyjaśnia Dariusz Bąk.

Oprócz wspomnianych promocji oraz reklam w mediach firma podejmuje szereg dodatkowych działań wizerunkowych wpływających na sposób postrzegania marki oraz jej popularność wśród klientów.

Najnowszym pomysłem Telepizzy na uatrakcyjnienie swojej oferty dla klientów jest wspólpraca z portalem muzycznym Niagaro.pl. Polega ona na tym, że każdy klient Telepizzy, który zamówi pizzę w lokalu lub na wynos, otrzyma na 30 dni bezpłatny dostęp do zasobów muzycznych portalu. Serwis Niagaro.pl pozwala m.in. tworzyć własne play listy, słuchać play listy innych użytkowników czy też pobierać całe pliki muzyczne. W przeszłości firma wchodziła już w sojusze z innymi firmami. Poprzez współpracę z wiodącymi markami na rynku chce bowiem oferować klientom dodatkowe korzyści związane z zamawianiem pizzy, co przekłada się korzystnie na wizerunek sieci.

Telepizza to sieć powstała w Hiszpanii, która na całym świecie ma już ok. 1200 lokali. W Polsce pod tą marką działają 123 pizzerie, z czego ponad 60 na zasadzie franczyzy. Na koniec tego roku Telepizza chce mieć w Polsce 150 lokali, większość nowych otwarć ma zostać zrealizowanych przez franczyzobiorców.

Przypomnijmy, że sieć w ostatnim czasie znacząco obniżyła kosztową barierę wejścia do systemu. Jest to możliwe już od 120 tys. zł. W ramach współpracy oferuje także szereg benefitów, w tym nie tylko wsparcie marketingowe, ale również m.in. zespołu IT czy prawnego, które w razie jakichklowiek problemów pomagają franczyzobiorcom.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram