Hiszpańska sieć pizzerii, która jest obecna też w Polsce otwiera pierwsze trzy lokale w Arabii Saudyjskiej.
Jest to efektem umowy masterfranczyzy podpisanej z Al Bayan Holding Group, jednej z największych grup handlowych w tym kraju. Inwestorzy planują, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat w tym kraju zostanie otwarto około 100 lokali pod znaną Polakom marką.
Nowy partner światowej marki chce zostać liderem na rynku dostawców pizzy w Arabii Saudyjskiej, którego wartość w 2016 roku według szacunków Euromonitor wyniesie 1,3 mld euro. Rynek ma perspektywy wzrostu w wysokości 6% w ciągu najbliższych pięciu lat.
Telepizza to międzynarodowa sieć pizzerii (obecnie działa w 15 krajach), dostarczająca pizze do domów w prawie 70 miastach w Polsce. W naszym kraju rozwija się w oparciu o franczyzę i poszukuje nowych kierunków rozwoju.
W połowie tego roku firma rozpoczęła testowanie działalności lokali w centrach handlowych. Te próby mają pokazać czy koncept biznesowy dopasowany do strefy food court będzie opłacalny. Jak powiedział Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju sieci Telepizza Poland, pizzerie będą otwierane zarówno w dużych, jak i mniejszych centrach handlowych.
Franczyzowe pizzerie zostały już otwarte m.in. w Galerii Victoria w Wałbrzychu i w Galerii Nowotarskiej w Nowym Targu. Placówki w nowym formacie, otwierane w strefach food court mają 50-60 m².