Te towary łatwo sprzedać

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Reporter Young

Rynek produktów dla dzieci rośnie. Dla wielu jest to impulsem do uruchomienia własnego sklepu pod znanym szyldem. Sprawdź, na jakie towary będzie największy popyt w nadchodzących latach.

Rynek produktów dla dzieci w Polsce osiągnął wartość 9 mld zł w 2014 roku, co stanowi 3,2-proc. wzrost w porównaniu do roku poprzedniego – wynika z raportu „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020” PMR. 

Zgodnie z metodologią tej firmy badawczej, rynek produktów dla dzieci obejmuje pięć segmentów: odzież, obuwie, zabawki, kosmetyki oraz żywność dla dzieci. Największym segmentem jest odzież dziecięca, która w 2014 roku odpowiadała za ponad jedną trzecią sprzedaży całego rynku.

Łącznie z obuwiem dla dzieci segmenty te stanowią prawie połowę sprzedaży produktów dla dzieci w Polsce. Oba segmenty, według prognoz PMR, będą również rozwijać się najbardziej dynamicznie w nadchodzących latach.

O tym, że jest to rosnący segment rynku świadczą wyniki poszczególnych firm dedykujących swoją ofertę dzieciom. Wiele z nich stawia na rozwój w systemie partnerskim, tak jak np. Reporter Young.

– Obecnie posiadamy 87 sklepów franczyzowych i 28 własnych. Na przyszły rok planujemy kolejne otwarcia. Liczba sklepów Reporter Young z każdym miesiącem się powiększa. Do końca roku planujemy otworzyć jeszcze 3 sklepy – mówi nam Agnieszka Leszczuk, specjalista ds. marketingu Reporter Young.

Właściciel tej marki, polska firma F.P.H. TWA działa na rynku odzieży dziecięcej od ponad 14 lat. Głównym profilem jej działalności jest projektowanie odzieży, nadzór nad produkcją oraz sprzedaż hurtowa i detaliczna w oparciu o marketing sieci sklepów monobrendowych. Ci, którzy myślą o otwarciu własnego sklepu pod tą marką muszą zainwestować minimalnie 50 tys. zł netto. Ta kwota uzależniona jest od wysokości nakładów inwestycyjnych (stanu technicznego lokalu, lokalizacji).

Do podstawowych wymagań sieci należą warunki lokalowe. Może to być własny lub wynajęty, zlokalizowany w mieście powyżej 40 tys. mieszkańców, w głównym ciągu pieszych, pasażu handlowym lub centrum handlowym. Dodatkowym atutem jest znajomość specyfiki branży odzieży dziecięcej.

Wśród znanych marek rozwijających sieci partnerskie jest także Tup Tup, 5.10.15 czy Wójcik. Franczyzę ma też Coccodrillo. Przychody spółki odzieżowej CDRL (właściciela marki Coccodrillo) w polskich sklepach wzrosły w październiku o 16%, a w kanale e-commerce aż o 131%. Spółka od początku roku sprzedała już w polskich sklepach towary za 100,77 mln zł.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram