Te sieci zarobią najwięcej w okresie Świąt

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Kosmetyki to najpopularniejszy gwiazdkowy prezent.

Sieci sklepów odzieżowych i drogerie są największymi beneficjentami świątecznych zakupów. 64% Polaków oczekuje, iż kosmetyki znajdą się wśród prezentów gwiazdkowych znalezionych pod tegoroczną choinką. Drugą ważną spodziewaną kategorią jest kategoria odzieżowo-obuwniczo-bieliźniana, 44% respondentów spodziewa się znalezienia pod swoją choinką tego typu prezentów – wynika z badań GFK Polonia.

Obydwie kategorie prezentów są popularne ze względu na występującą na rynku mnogość marek, cen, poziomów jakości i stylów.

To daje konsumentom możliwość dopasowania rodzaju prezentu do zarówno swoich możliwości budżetowych, jak i gustu, preferencji, oczekiwań i potrzeb obdarowywanych. Inne kategorie artykułów zwyczajowo wybieranych na prezenty nie dają konsumentom tak dużej elastyczności przy wyborze.

Według danych Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS), w branży artykułów kosmetycznych i chemicznych działa ponad 20 sieci franczyzowych. Z kolei w segmencie odzież i obuwie jest 80 franczyzowych konceptów handlowych.

Wybrane kategorie społeczno-demograficzne determinują oczekiwania co do charakteru prezentów choinkowych. Mężczyźni częściej niż kobiety oczekują prezentów z kategorii elektroniki użytkowej (odpowiednio 11 i 4%), mediów (24 i 20%) i nieznacznie sprzętu sportowego (11 i 8%).

Z kolei kobiety częściej niż mężczyźni oczekują prezentów z kategorii „ubraniowych” (odpowiednio 48 i 39%), kosmetycznych (70 i 59%) i artykułów spożywczo-alkoholowych (24 i 19%). Równie mocno oczekiwania prezentowe różnicują wiek i wykształcenie respondentów. Oraz, co oczywiste, posiadanie dzieci.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram