Dla kierowców najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję ze stacji paliw jest gęstość sieci. Najwyżej przez kierowców oceniane są sieci: Orlen, Lotos i Statoil.
Z kolei najpopularniejszymi usługami dodatkowym, z których korzystają kierowcy, są: mycie szyb, toaleta oraz zakup ciepłych napojów. Tylko co dziesiąty kierowca korzysta na stacji z bankomatu, myjni czy z Wi-Fi - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Kierowcy oceniając sieci stacji paliw zwracają uwagę przede wszystkim na ich dostępność. Wśród pięciu najważniejszych czynników wpływających na satysfakcję kierowców ceny znalazły się na przedostatnim miejscu.
Liderzy w poszczególnych kategoriach:
Tylko co piąty kierowca korzysta na stacjach benzynowych z usług dodatkowych. Najaktywniejsi w korzystaniu z usług dodatkowych są kierowcy tankujący na stacjach Lotos (myjnia, mycie szyb, prysznic, fast food, sklep, Wi-Fi, bankomat) oraz Orlen (kompresor, toaleta, ciepłe napoje).
„Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że klienci stacji paliw cenią sobie przede wszystkim ich dostępność. Pozostałe czynniki mają drugorzędne znaczenie, aczkolwiek klienci zwracają uwagę na poziom obsługi czy czystość stacji. Mimo iż obecnie zwłaszcza sieciowe stacje paliw są miejscem, gdzie można i skorzystać z Internetu i napić się kawy czy zjeść coś na ciepło, kierowcy korzystają z tych udogodnień w ograniczonym zakresie. Nie oznacza to jednak, że poziom tych usług nie jest istotny. W większym stopniu jednak można się spodziewać, że z dodatkowych opcji oferowanych przez stacje benzynowe korzystają częściej kierowcy podczas długich tras” - komentuje Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.