Dyskonty głównym miejscem zakupów produktów

Data dodania: 20 kwietnia 2017
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages
Sieć Biedronka dominuje, jako główne miejsce zakupów produktów FMCG.

Niemal 60 proc. polskich nabywców wskazuje sklepy dyskontowe, jako główne miejsce zakupów produktów FMCG.

Nieznacznie zmalało zainteresowanie małymi sklepami spożywczymi (18 proc. w 2016 wobec 21 proc. w 2015). Pozycja hipermarketów i supermarketów utrzymuje się na stabilnym poziomie (odpowiednio 16 i 8 proc.) - informuje firma badawcza GfK.

Wybierając sklep będący głównym miejscem zakupów, nabywcy kierują się przede wszystkim korzystnymi cenami produktów, jak również dostępnością konkretnych artykułów. Istotne są także lokalizacja oraz przyzwyczajenie.

Renata Twardowska, ekspert GfK w dziale Consumer Goods & Retail, komentuje: „Wybór sklepów dyskontowych na główne miejsce zakupów wyraźnie determinuje cena. W przypadku hipermarketów są to natomiast oferowane rabaty. Asortyment (bogaty także w produkty świeże) jest istotny dla osób, które robią zakupy głównie w supermarketach, a lokalizacja i atmosfera zakupów – w małych sklepach spożywczych.”

Główne źródła, z których nabywcy czerpią informacje o promocjach to wciąż gazetki i ulotki promocyjne, reklamy w telewizji oraz polecenia znajomych, chociaż dwie ostatnie pozycje straciły na znaczeniu w stosunku do ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę mniej popularne źródła informacji, wzrost wskazań odnotowano w przypadku informacji czerpanych od rodziny (20 proc. w 2016 wobec 18 proc. w 2015) oraz z newsletterów wysyłanych pocztą elektroniczną (15 proc. w 2016 wobec 12 proc. w 2015).

Sieć Biedronka dominuje, jako główne miejsce zakupów produktów FMCG. Prawie połowa nabywców wskazuje tę sieć, jako miejsce, gdzie wydają najwięcej pieniędzy na artykuły spożywcze i chemiczno-kosmetyczne. Na kolejnych miejscach znalazł się Lidl (8 proc. nabywców) oraz Tesco (7 proc. nabywców).

W przypadku większości sieci, odsetek klientów okazjonalnych (robiących zakupy raz na miesiąc lub rzadziej) przewyższa odsetek klientów regularnych, co wskazuje na fakt, iż polscy nabywcy nie ograniczają się do wyboru jednego lub dwóch sklepów, dokonując zakupów w różnych sieciach detalicznych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram