Take Away Coffee korzysta z crowdfundingu

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 kwietnia 2014
Kategoria:
Take Away Coffee

Marka Take Away Coffee rozpoczęła kampanię w serwisie finansowania społecznościowego Indiegogo.com. Do tej pory spółkę wsparło dwóch użytkowników, dając łącznie 11 dolarów. Docelowo marka chce pozyskać 35 tys. dolarów.

Projekt pozyskania środków finansowych w ramach crowdfundingu (finansowania społecznościowego) nie jest dostępny w polskich mediach. Nie jest też przez nas promowany. Celem tej kampanii jest m.in. wyjście na rynki zagraniczne i otrzymanie informację zwrotnej – mówi nam Michał Heller z zespołu Take Away Coffee.

Zaznacza, że projekt ma też na celu zebranie doświadczenia i przygotowanie się do ewentualnego relaunchu kampanii w okresie wakacyjnym. Jego zdaniem, Polacy mają bardzo małą wiedzę na temat tego, czym jest finansowanie społecznościowe.

Pomimo tego, że w Polsce istnieją dwa portale umożliwiające uzyskanie finansowania w taki sposób, crowdfunding biznesowy nie jest popularny. Projekty realizowane na tych platformach nie kończą się osiągnięciem celu. A szkoda, gdyż osobiście uważam, że jest to bardzo transparentna forma finansowania – komentuje.

Michał Heller nie wierzy też, że w najbliższym czasie w Polsce nastąpi zmiana. Wynika to z mentalności naszych rodaków, do której wpisana jest zawiść.

Głośny był przypadek jednej z polskich spółek, która również w Polsce prowadziła działania PR informujące o swojej kampanii, co kilkukrotnie zostało skomentowane jako, że ,,żebrzą o kasę ''. Natomiast dość dobrze rozwijają się projekty non profit np. z portalu polakpotrafi.pl – wyjaśnia.

Michał Heller dodaje, że na razie Take Away Coffee działa tylko w Polsce. Niewykluczone jednak, że pojawi się masterfranczyzobiorca, który będzie zainteresowany podjęciem współpracy poza granicami kraju.

Naszym celem jest pozyskanie pierwszego masterfranczyzobiorcy i wyjście za granicę w tym roku – podsumowuje.

Kampania crowdfundingowa Take Away Coffee w serwisie indiegogo.com rozpoczęła się 4 kwietnia, a zakończy 19 maja tego roku. Istotą konceptu franczyzowego tej marki jest zaoferowanie najwyższej jakości produktów kawowych w jak najkrótszym czasie. Kawiarnie serwują produkty tylko na wynos bez możliwości konsumpcji w środku lokalu. Dzięki temu inwestycje w uruchomienie takiego punktu są stosunkowo niewielkie. Minimalny wkład w przystąpienie do sieci to 25 tys. zł.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram