Grupa Kapitałowa Emperia, właściciel marketów spożywczych odnotowała rekordowe tempo rozwoju w historii sieci.
Pierwsze półrocze 2015 roku było bardzo pomyślnym okresem z perspektywy ilości otwarć nowych sklepów pod logiem Stokrotka: otworzono łącznie 16 sklepów (4 supermarkety, 8 marketów i 4 sklepy franczyzowe).
Sieć Stokrotka na koniec tego okresu miała łącznie 264 sklepów detalicznych. Znaczna intensyfikacja nowych otwarć przypada jednak na drugą połowę roku, bowiem od zakończenia II kwartału 2015 roku otworzonych zostało już 25 nowych sklepów.
Jak informuje zarząd Empirii, obserwowane w tym okresie tempo rozwoju jest rekordowym w historii sieci Stokrotka. Spółka zamierza je utrzymać przewidując, że rok 2015 powinna zakończyć z ilością nowootwartych placówek zbliżoną do 100.
W związku z tak intensywnym tempem rozwoju organicznego, spółka rozwija również własną sieć logistyczną. W czerwcu tego roku Stokrotka podpisała z MLP Group umowę dotyczącą najmu blisko 6 tys. m² powierzchni w parku logistycznym MLP Lublin.
Uruchomienie lokalnego centrum dystrybucji w Lublinie nastąpi w styczniu 2016 roku. Rozwiązanie to wpłynie pozytywnie na koszty logistyki i jakość procesów logistycznych.