Szwedzka karma zdobywa polski rynek

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 listopada 2010
Kategoria:
husseW tym roku do sieci Husse dołączyło już 10 nowych partnerów. Przyciągają ich przede wszystkim perspektywy rozwoju rynku artykułów dla zwierząt w Polsce.

- Zarówno my jak i nasi franczyzobiorcy jesteśmy przyzwyczajeni do trudnej sytuacji rynkowej, ponieważ rozpoczęliśmy działalność na przełomie roku 2008/2009, czyli w najtrudniejszym okresie dla branży. Dlatego też w naszym odczuciu bieżący rok na rynku zoologicznym jest lepszy niż 2009 - wyjaśnia Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający sieci Husse w Polsce.

Husse to szwedzki producent karmy dla zwierząt, który na polski rynek wszedł pod koniec 2008 roku. Rozwija się poprzez franczyzową sieć dystrybutorów, którzy dostarczają karmę bezpośrednio do klienta końcowego. Nie jest ona dostępna w sklepach. W naszym kraju w ramach sieci działa już ponad 30 franczyzobiorców. W tym roku zostało podpisanych 10 nowych umów. W ostatnim czasie uruchomionie zostały jednostki franczyzowe w Poznaniu oraz w Warszawie.

- W przyszłym roku chcielibyśmy utrzymać tempo rozwoju sieci franczyzowej z bieżącego roku i pozyskać 8-10 nowych franczyzobiorców. To dosyć ambitne plany, bo ze względu na wyłączność terytorialną zapewnioną dotychczasowym partnerom dostępnych mamy coraz mniej wolnych obszarów - mówi Piort Cieślik.

Szacowana łączna kwota inwestycji we franczyzowy oddział Husse wynosi od 30 tys. do ponad 100 tys. złotych i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. Wyniki w dużej mierze zależą od nakładów pracy franczyzobiorcy.

- Oczywiście trudna sytuacja rynkowa wymaga większej determinacji i nakładu pracy od każdego przedsiębiorcy, aczkolwiek budowanie lokalnego rynku dystrybutora oraz tempo pozyskiwania klientów w naszej działalności są w głównej mierze uzależnione od indywidualnej motywacji i zaangażowania każdego franczyzobiorcy - podkreśla Piotr Cieślik.

W najbliższych latach popyt na rynku powinien sprzyjać tego rodzaju działalności. Według danych za 2009 roku, wartość rynku zoologicznego w Polsce wyniosła 1 420 mln złotych. - Ze względu na sytuację gospodarczą zmalała wówczas dynamika wzrostu z ok. 7 proc. do ok. 3 proc., ale eksperci spodziewają się od bieżącego roku powrotu na ścieżkę dynamicznych wzrostów. Prognozowany jest nieprzerwany wzrost co najmniej do 2014 roku - podkreśla Piotr Cieślik.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram