Szkoły chcą sprzedawać licencje przez cały rok

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 sierpnia 2010
Kategoria:
szkoa_klasaChociaż wrzesień to najlepszy okres na pozyskiwanie uczniów, to szkoły oferujące franczyzę chcą się uniezależnić od takiego cyklu i otwierać oddziały także w trakcie roku szkolnego.

Część sieci szkół językowych już zakończyła rekrutację franczyzobiorców na ten rok, bowiem otwierają nowe placówki tylko przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ale są też i takie, które deklarują, że będą uruchamiać oddziały także w innych miesiącach.

– System franczyzowy Mortimer English Club to praca przez cały rok, zatem porównywanie go do klasycznej koncepcji szkoły działającej od września do czerwca jest błędem. Nasi partnerzy z powodzeniem prowadzą zajęcia wakacyjne, wzbogacając je o letnie atrakcje, co dobrze rokuje na przyszłość. Rozwój sieci franczyzowej to strategiczny cel dla Mortimer Poland. Chcemy, by do końca 2010 roku liczba naszych partnerów franczyzowych wzrosła do siedmiu – mówi Anna Bratowska, dyrektor generalny Mortimer Poland.

W nowy rok szkolny sieć wkroczy najprawdopodobniej z trzema placówkami. Oprócz oddziału własnego są to szkoły franczyzowe w Otwocku i na warszawskim Mokotowie. Obie powstały wiosną tego roku. Na świecie działa jednak już ok. 280 szkół Mortimer. Stosowana przez nie metoda nauczania bazuje na grach i zabawach, które upodabniają naukę angielskiego do poznawania języka ojczystego.

Rekrutować franczyzobiorców poza ścisłym sezonem chce także Abrakadabra Centrum Języków Obcych Dla Dzieci. – W trakcie roku szkolnego jest trochę trudniej wystartować, trzeba przyjąć inne założenia budżetowe, ale jest to możliwe. Sama uruchomiłam swoją placówkę własną poza sezonem – mówi Magdalena Karwicka – Staśkiewicz. Abrakadabra wkroczy w nowy rok szkolny z 12 placówkami, z czego 11 jest prowadzonych przez franczyzobiorców. W kolejnych latach zamierza otwierać po ok. 5-10 szkół rocznie.

Abrakadabra, podobnie jak Mortimer, nie jest polskim konceptem. Ale również opiera się na naturalnej metodzie nauczania języka obcego, gdzie nauka przypomina proces przyswajania języka ojczystego. Na świecie funkcjonuje juz ok. 300 takich szkół, w których uczą się wyłącznie dzieci od 2. do 12. roku życia.

Rodzimym konceptem jest natomiast Moose, sieć szkół językowych specjalizujących się w indywidualnym nauczaniu języków obcych, z dojazdem do klienta. Firma zaczęła pozyskiwać franczyzobiorców dopiero w tym roku. Na koniec 2009 r. miała tylko siedem oddziałów własnych. W nowy rok szkolny wkracza z 10 oddziałami własnymi i 6 franczyzowymi. – W kolejnych latach chemy uruchomić ok. 80 oddziałów. Będą  one otwierane w różnych momentach w trakcie roku – dodaje Grzegorz Kuzyk z firmy Moose.

Podzielone opinie

Wiele firm uważa jednak, że uruchamianie szkół w trakcie roku szkolnego nie jest dobrym pomysłem. Tylko przed sezonem jesiennym swoje placówki otwierać chce Profi-Lingua, a także Leader School, który rekrutację biorców licencji prowadzi jedynie do maja. Obie firmy należą do największych w branży. Profi-Lingua ma 20 szkół, w tym 2 na licencji, a Leader School – 31, wszystkie franczyzowe.

Podobne zdanie na ten temat ma Monika Ferreira, właścicielka szkoły Mała Lingua. – Otwarcia szkoły językowej dla dzieci są uzasadnione od semestru jesiennego ze względu na to, że rodzice nie zmieniają dzieciom miejsc zajęć dodatkowych w ciągu roku szkolnego, pozostając lojalnym wybranym we wrześniu organizacjom – wyjaśnia. W nowy rok szkolny Mała Lingua wkroczy z 5 oddziałami, z czego cztery to placówki franczyzowe uruchomione w tym roku.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram