Sieć sklepów abc każdego roku przygotowuje szkolenia dla właścicieli sklepów oraz sprzedawców. W szkoleniach uczestniczą klienci poszczególnych hurtowni Eurocash.
Szkolenia nie są realizowane w ośrodku szkoleniowym, ale w całej Polsce, dla wszystkich sklepów przy każdej hurtowni Eurocash. Ponieważ hurtowni jest ponad 100, daje to w cyklu ponad 100 szkoleń rocznie. Efekt - w każdym tygodniu, z pominięciem okresu wakacyjnego, gdzieś w Polsce odbywa się szkolenie dla sklepów abc. Do tej pory abc zorganizowała trzy cykle szkoleniowe. Pierwsze dwa dla właścicieli sklepów, a kolejny dla sprzedawców. Tematyka dotychczasowych szkoleń to m.in.: umieszczanie towarów na półce, czy socjotechniki sprzedaży. - Muszę przyznać, że zarówno właściciele sklepów, jak i ich pracownicy doskonale wykorzystali wiedzę zdobytą podczas szkoleń. Wynika to przede wszystkim z bardzo dużego zaangażowania tych osób w prowadzenie swoich sklepów – mówi Krzysztof Kaźmierczak, trener. W przyszłym roku tematyką szkoleń będzie ekonomia prowadzenia sklepu, a więc marża-narzut, rotacja, polityka cenowa w sklepach. - Zdajemy sobie sprawę, jak ważnym elementem w prowadzeniu sklepu są profesjonalne szkolenia. Dlatego zapewniamy je każdemu sklepowi zrzeszonemu w naszej sieci. Dzięki szkoleniom każdy właściciel abc podąża za trendami wyznaczanymi przez rynek, doskonale dopasowując się do wymagań i potrzeb konsumenta – mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci abc
Sklepy abc to małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne zlokalizowane na osiedlach, w centrach małych miast lub na wsi. Przynależność do abc gwarantuje sklepom szerokie wsparcie marketingowe (foldery, reklama, wizualizacja sklepów, materiały promocyjne) oraz lepsze warunki zakupowe (upusty, dedykowane promocje produktów). Sklepy abc to bardzo ważni, lojalni klienci Eurocash, którzy czerpiąc z naszego doświadczenia oraz korzystając z naszych ofert stają się z każdym dniem coraz ważniejszym uczestnikiem rynku detalicznego. Aktualnie Sieć liczy około 3200 placówek. Misją Sieci Sklepów ABC jest zapewnienie korzyści z robienia zakupów w dużej sieci wszystkim konsumentom, którzy chcą kupować szybko, wygodnie i blisko domu. Sklepy abc to sklepy “po sąsiedzku”!
FwP, 12 sierpnia 2009r.