Święto franczyzy w Barcelonie

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 kwietnia 2008
Kategoria:
W dniach od 3 do 5 kwietnia 2008 roku w Barcelonie odbywają się VIII Międzynarodowe Targi Franczyzy i Licencji - Salón Internacional de Franquicias y Licencia, Barcelona (España).  Jest to jedna z trzech największych tego typu imprez w Hiszpanii.

W targach bierze udział około 180 firm wywodzących się nie tylko z Hiszpanii, ale również firm międzynarodowych, działających w systemie franchisingowym. Ze względu na zróżnicowanie prezentowanej oferty, zarówno pod względem branży, jak i możliwości finansowych osób zainteresowanych współpracą, na imprezie tej z powodzeniem można znaleźć pomysł na prowadzenie własnej działalności lub inspirację w szukaniu nowych rozwiązań.

Franchising w Hiszpanii.
W Hiszpanii franczyza jest bardzo popularną formą prowadzenia własnego biznesu. Aktualnie na tamtejszym rynku działa  blisko 1000 sieci franchisingowych, a wszelkie wskaźniki w dalszym ciągu wykazują tendencję wzrostową. Dla porównania w 2006 roku doliczyć się można było w Hiszpanii 906 sieci, w ramach których funkcjonowało 63.751 placówek zatrudniających 227.271 pracowników. Sprzedaż w tym sektorze wynosiła 17.584 miliony euro. W 2007 funkcjonowało już 968 sieci franczyzowych z 68.775 placówkami, a sprzedaż wynosiła 19.585 milionów euro.
Nie dziwi więc, że zainteresowanie franczyzą widoczne jest również w przypadku targów związanych z tym zagadnieniem. Zeszłoroczna edycja zgromadziła niemal 300 wystawców, a targi odwiedziło ok. 20.000 osób.
Wśród tegorocznych wystawców możemy znaleźć, zarówno firmy i marki doskonale już w Polsce znane, tj. 5ÁSEC, HÄAGEN DAZS, LEVIS STRAUSS & Co, SWAROVSKI, TRUCCO, UNITED COLORS OF BENETTON, jak również lokalne hiszpańskie sieci, które z powodzeniem działają na krajowym rynku: ADOLFO DOMÍNGUEZ (sklepy z ekskluzywną odzieżą męską), TINO GONZÁLEZ (sklepy obuwnicze), LA AMSTELERÍA (puby), czy AGENCIAS DE VIAJES GRUPO GLAUKA (biura podróży).

Przyszłość franczyzy to…
W ostatnim czasie na hiszpańskim rynku franczyzy największy wzrost odnotowują firmy działające w branży zdrowotnej (gabinety dentystyczne, ekologiczna żywność, salony optyczne, parafarmaceutyki, kosmetyka naturalna, dieta i zdrowe odżywianie) oraz związane z usługami dla domu (usługi sprzątające i ochroniarskie, opieka nad chorymi, małymi dziećmi lub osobami niepełnosprawnymi). Do najbardziej znanych firm w tych sektorach należą: GENERAL OPTICA (salony optyczne z szeroką gamą usług i produktów), SANTIVERI (sklepy ze zdrową żywnością i naturalnymi kosmetykami), CLÍNICALS VITAL DENTS (kliniki dentystyczne) czy BB SERVEIS (największa hiszpańska firma świadcząca usługi dla domu).
Około ¼ oferty franczyzowej stanowią natomiast firmy odzieżowe (moda i dodatki) oraz usługi (branża hotelowa i restauracyjna).
Przykład Hiszpanii, do której często przyrównuje się Polskę pod względem rozwoju, pokazuje w jakim kierunku może rozwijać się polski rynek franczyzowy. W Hiszpanii działa aktualnie ponad dwukrotnie więcej systemów franczyzowych niż w Polsce. Te dane wskazują jak duża jest chłonność i potencjał polskiego rynku franczyzy.


Katarzyna Strzyż , 4 kwietnia 2008 r.

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram