Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi coraz mocniej wchodzi w reklamę internetową. Tym razem zainwestowała w produkcję filmów, które zobaczyć m.in. w kanałach VoD oraz jako pre-rolle na YouTube.
McDonald’s Polska wystartował z kampanią „Ja? Pracuję w Maku!”. Ten projekt employer brandingowy prezentuje pracowników firmy, ich pasje i zainteresowania. Mówi o różnorodności zespołu i jego autentycznych wartościach.
W filmach wystąpiło pięcioro pracowników lokali sieci w Polsce. Mistrzyni badmintona, zapalony perkusista, piłkarka, amator szybownictwa oraz pasjonat gardłowego śpiewu mongolskiego to postacie wyłonione w ramach wewnętrznego konkursu, do którego McDonald’s zaprosił wszystkich pracowników.
Spośród ponad pół tysiąca zgłoszeń sami pracownicy w głosowaniu wybrali zwycięzców – osoby z ciekawymi pasjami. To one zostały twarzami tej kampanii.
Działania prowadzone na zewnątrz firmy są realizowane wyłącznie w internecie. Filmy w wersjach 15- i 30-sekundowych można zobaczyć m.in. w kanałach VoD oraz jako pre-rolle na YouTube. Zaplanowano także kampanię odsłonową.
Blisko 70% restauracji McDonald's w Polsce to lokale licencyjne prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców działających w ramach systemu McDonald's.
Obecnie działa w Polsce ponad 370 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 18 500 osób. W sieci działa 63 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.
W roku spółka otworzyła kilkanaście nowych obiektów. Większość z nich została przekazana we franczyzę. Ofertę franczyzy McDonald’s kieruje do osób, które mają doświadczenie oraz udokumentowane sukcesy biznesowe i dzięki temu zdołali zakumulować dostateczne środki finansowe na wykupienie franczyzy. Minimalna kwota inwestycji to 1 200 000 zł.