Brytyjska sieć supermarketów Iceland oferujących produkty mrożone rozpoczyna ekspansję na rynku Europy środkowo-wschodniej. Firma planuje wejść także na rynek polski.
Testowy sklep na rynku środkowoeuropejskim został otwarty w styczniu tego roku w Pilźnie w Czechach. Sklep o powierzchni 2,5 tys. mkw. działa na zasadach franczyzy. Kolejne mają być uruchamiane w Polsce. Brytyjska firma przygotowuje się do wejścia na polski rynek już od kilkunastu miesięcy. Aktualnie poszukuje partnera biznesowego w naszym kraju. Oprócz Polski sklepy należące do sieci Iceland mają być otwierane także na Węgrzech. Sklepy sieci lokalizowane są zarówno we własnych lokalach jak i w centrach handlowych.
Pierwszy sklep sieci Iceland został uruchomiony w 1970 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie sieć liczy ponad 800 supermarketów zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Z raportu finansowego spółki wynika, że ubiegły rok finansowy spółka zakończyła z zyskiem ponad 155 mln funtów. Grupa podsumowała poprzedni rok z 20 nowymi sklepami i stworzeniem 1,5 tys. dodatkowych miejsc pracy.