Tym sposobem Subway zacznie realizować zapowiadaną już jakiś czas temu strategię wchodzenia w segment gastronomii przystacyjnej, która jest bardzo atrakcyjną częścią rynku. Na razie niepodzielnie panuje w niej McDonald's. Kilka punktów tego typu ma KFC, w najbliższym czasie zamierza jednak wzmocnić swoją reprezentację przy stacjach. Subway dotychczas rozwijał się przy głównych, ruchliwych ulicach miast (obecnie ma 17 takich lokali) oraz w galeriach handlowych (również 17 lokali), te dwa typy lokalizacji nadal dominują w ekspansji sieci.
Subway to bary kanapkowe obecne już w 91 krajach świata, liczące łącznie 32 761 placówek. Firma pomaga franczyzobiorcy w pozyskaniu dogodnej lokalizacji, negocjowaniu umowy najmu i projektowaniu restauracji. Zapewnia też szkolenia personelu, odpowiedni sprzęt i produkty tak, aby kanapki w całej sieci smakowały tak samo. Aby jednak otworzyć taki bar kanapkowy, trzeba dysponować sporym zasobem gotówki – ok. 350 tys. zł.
Mimo wysokich kosztów inwestycji, w Polsce znajduje się coraz więcej chętnych do uruchomienia Subway'a. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 19 restauracji i miała ich na koniec 2009 roku 31. Ten rok chce zakończyć z liczbą ok. 60 placówek. Docelowo pod tą marką ma funkcjonować w naszym kraju 200 lokali.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl