Subway i KFC podbierają klientów McDonalds w Gruzji

Autor: Redakcja
Data dodania: 1 kwietnia 2015
Kategoria:
Foto: McDonald’s

Foto: McDonald’s

McDonalds odczuwa spadek siły nabywczej w Gruzji, większość klientów popularnych barów zaczęła zamawiać najtańsze dania. Zaostrzyła się też konkurencja. Na drodze popularnego fast-fooda stanęły inne sieci, takie jak Subway, KFC i Wendys. 

W Gruzji działa sześć restauracji McDonalds, siódma ma być otwarta latem tego roku. Tengiz Kapanadze, dyrektor McDonalds Gruzja zaznacza, że choć w styczniu br. sprzedaż  McDonalds'a wzrosła o 22%, widoczny jest spadek siły nabywczej miejscowej ludności. Klienci restauracji w większości kupują najtańsze produkty. Według niego przyczyną jest niesprzyjająca sytuacja gospodarcza w tym kraju, a także nadmierne procedury biurokratyczne spowalniające rozwój biznesu.

Tengiz Kapanadze narzeka także na konkurencję, która przybiera na sile. Po wejściu na gruziński rynek sieci Subway, Wendys i KFC McDonalds został zmuszony do obniżki cen. Obecnie  McDonalds Gruzja prowadzi rozmowy z centralą firmy na temat możliwości produkcji niektórych składników dań na miejscu (chodzi m.in. o mięso, ziemniaki, bułki i sałatę). Na ten cel gruziński oddział światowego giganta planuje przeznaczyć od 22 do 35 mln dolarów.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram