Do stu ma wzrosnąć w 2013 roku liczba restauracji marki SUBWAY® w Polsce. W 2012 roku firma zanotowała 15 proc. wzrost liczby lokali oraz 12 proc. wzrost liczby klientów restauracji otwartych przed 2012 rokiem.
–
Nie odczuliśmy kryzysu na polskim rynku – mówi Martin Princ odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej. Udział Polski w globalnym rozwoju sieci wyniósł 2%.
Ważną dla marki pozycję Polski potwierdził wybór Katowic, obok węgierskiego Ceglet, jako jednego z miejsc wprowadzenia nieobecnego do tej pory w Europie Środkowo-Wschodniej konceptu SUBWAY® Café. Na początku grudnia standardowy punkt SUBWAY® zadebiutował w Koszalinie, a kolejnych restauracji na terenie miasta doczekały się Rzeszów, Płock, Białystok, Olsztyn i Warszawie.

Obok wzrostu liczby lokali i klientów firma SUBWAY® zanotowała także w Polsce 8 proc. wzrost sprzedaży. –
Rok 2012 był rekordowy dla całej sieci SUBWAY® – mówi Martin Princ. –
Mamy na koncie kilka kamieni milowych, m.in. ilość franczyz poza USA i Kanadą przekroczyła symboliczną liczbę 10.000, z czego 3.500 punktów działa w Europie. W Polsce wzrastająca liczba lokali pokazuje, że z roku na rok nasz rozwój nabiera tempa. Spodziewam się, że utrzymamy ten trend także w nadchodzących latach. Jednak to nie liczba otwartych restauracji jest najważniejsza, tylko stały wzrost sprzedaży i liczby klientów w istniejących już punktach. W tym względzie polski rynek należy do bardzo stabilnych – dodaje.
Rok 2013 firma rozpoczęła otwarciem pierwszego lokalu w Sopocie. Obok nowych otwarć plany biznesowe sieci obejmują m.in. poszerzenie oferty gastronomicznej. Sieć SUBWAY® skupi się także na rozwoju formatu Drive-Thru. Działania marki nadal wspierać będą szeroko zakrojone kampanie marketingowo-wizerunkowe.
– Zależy nam na utrzymaniu silnej pozycji lidera na światowym rynku, nie zapominamy jednak o tym, że to w rynkach lokalnych drzemie obecnie największy potencjał, dodaje Martin Princ. Inicjatywy, jakie podejmujemy - zarówno biznesowe, jak i społeczne, konsekwentnie realizowane, przekładają się na ciągły wzrost wartości marki – podsumowuje Martin Princ.
Adam Gieras