Subway chce wejść na salony... samochodowe

Data dodania: 20 lipca 2010
Kategoria:
subway2

Firma celuje w zmotoryzowanych klientów. Niedawno otworzyła w Polsce pierwszy bar przy stacji paliw. I z pewnością nie ostatni. Sieć zapowiada także ekspansję w bardziej nietypowych lokalizacjach.

Chce wykorzystać to, że tego typu miejsca są szczególnie atrakcyjne dla inwestorów, a przypomnijmy, że Subway w całości opiera swój rozwój o franczyzobiorców. – Dla partnerów odgrywają ważną rolę koszty wejściowe związane z wyposażeniem punktu sprzedaży. Korzystając z  nietradycyjnych miejsc, do jakich należą na pewno stacje benzynowe, te koszty można ograniczyć nawet o 40 procent. Co więcej, z naszymi ladami możemy działać nawet na powierzchni 10 mkw. – wyjaśnia Martin Princ, menadżer rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią.

Subway stara się na całym świecie rozwijać swoje placówki w nietradycyjnych miejscach takich jak szpitale, centra administracyjne czy lotniska. Podobnie ma być w Europie Środkowej i Wschodniej. W roku ubiegłym Subway uruchomił punkty w centrach administracyjnych w Pradze i w Warszawie. W tym zaś roku został otwarty pierwszy bar sieci w naszym regionie zlokalizowany przy stacji paliw. Mieści się on przy BP w Pyrzowicach koło Katowic.

– W chwili obecnej poszukujemy możliwości współpracy z  sieciami stacji benzynowych w Środkowej i Wschodniej Europie. Jesteśmy też otwarci na współpracę z obecnymi wlascicielami lub najemcami stacji benzynowych – mówi Martin Princ. Ale nie tylko stacje znajdują się na celowniku firmy. – W przyszłości jesteśmy zainteresowani również np. salonami samochodowymi – twierdzi Princ.

Subway jest już obecny w 91 krajach, gdzie franczyzobiorcy prowadzą ponad 33 tys. barów pod tą marką. W Polsce jest ich obecnie 36, a sześć kolejnych już szykuje się do otwarcia. Będą to punkty zlokalizowane w Wałbrzychu (Galeria Victoria), w Warszawie (przy Chmielnej i Jana Pawła II), w Kliecach (róg Świętokrzyskiej i Solidarności), w Ostrowie Wielkopolskim (Galeria Ostrovia) oraz w szczecinie przy ul. Malczewskiego.

W roku ubiegłym sieć Subway otworzyła w całej  Europie Środkowej i Wschodniej 53 nowe restauracje. W bieżącym roku liczy na otwarcie ok. 35 nowych restauracji w regionie. W pierwszym kwartale otwarto już 18 nowych punktów, z czego 5 powstało w naszym kraju. W kolejnych latach rozwój sieci będzie co najmniej równie szybki, bowiem Subway ma ambicje, by w ciągu 5 lat zająć czołowe miejsce wśród sieci fast food w każdym z krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Firma pomaga swoim franczyzobiorcom w pozyskaniu dogodnej lokalizacji, negocjowaniu umowy najmu i projektowaniu restauracji. Zapewnia też szkolenia personelu, odpowiedni sprzęt i produkty tak, aby kanapki w całej sieci smakowały tak samo. Aby jednak otworzyć taki bar kanapkowy, trzeba dysponować sporym zasobem gotówki – ok. 350 tys. zł.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design