Subway konsekwentnie podtrzymuje plany osiągnięcia pozycji fast foodowego lidera regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Żeby je zrealizować, musi znacząco przspieszyć tempo rozwoju we wszystkich krajach. Jak informowała wcześniej sieć, w tym roku planuje łącznie otworzyć 170 lokali w regionie, w tym 15 w Polsce. Sprzedanych licencji ma być jednak znacznie więcej.
- Polski rynek jest dla nas jednym z najważniejszych w ramach regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Dlatego w tym roku pragniemy tutaj znacząco wzmocnić nasz rozwój. Planujemy sprzedać aż 50 licencji franczyzowych. Ci, którzy zakupią w tym roku licencję na otwarcie restauracji Subway, a otworzą ją najpóźniej w ciągu jednego roku, uzyskają 50 procent zniżki na cenę licencji - powiedział Martin Princ, menedżer rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią.
Do tej pory na taką zniżkę mogli liczyć tylko dotychczasowi franczyzobiorcy sieci. Bowiem standardowo koszt pierwszej licencji to 7,5 tys. euro, zaś każdej kolejnej 3,75 tys. euro. Na realizację samej inwestycji trzeba zaś przygotować minimum 250 tys. zł.
Aby zachęcić franczyzobiorców do współpracy, Subway planuje specjalną kampanię promującą system – zarówno w internecie, jaki w realu poprzez cykl seminariów dla zainteresowanych współpracą. Firma liczy także na to, że część licencji sprzeda dotycchczasowym franczyzobiorcom.
- W Polsce nabiera na sile ciekawa tendencja. Coraz więcej partnerów franczyzowych otwiera więcej niż jedną restaurację. W chwili obecnej 70 procent naszych partnerów franczyzowych prowadzi więcej niż jedną restaurację Subway - podał Martin Princ.
Obecnie pod szyldem Subway działa 37 barów kanapkowych w Polsce, na świecie jest ich przeszło 33,7 tysiąca.
JCB