Subway: 200 barów do 2014 r.?

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 marca 2009
Kategoria:

Takie są plany firmy SubSandwiches of Polska Sp. z o.o., organizatora sieci Subway w naszym kraju. Czy jednak wszystko jest na dobrej drodze do ich realizacji, trudno powiedzieć.

Pomimo korzystnej dla fast foodów koniunktury na rynkach (z najnowszego raportu dotyczącego gastronomii firmy PMR Publications wynika, że liczba klientów fast foodów wzrośnie, po tym, jak pozyskają konsumentów, którzy zrezygnują z usług droższych restauracji) wątpliwości wzbudza tempo, w jakim Subway otwiera kolejne placówki. 

subway2.jpgFirma działa obecnie w 88 krajach świata i posiada ponad 30,7 tys. lokali. Pierwszy bar Subway w Polsce powstał w Krakowie w 2004 roku. Zatem w przeciągu pięciu lat uruchomiono w naszym kraju 16 restauracji – trudno tu zatem mówić o jakimś zastraszającym tempie. W 2003 roku, gdy pojawiła się idea rozbudowy sieci Subway w Polsce, władze firmy zapowiadały, że uruchomią 200 sieciowych restauracji do 2010 roku, dziś plany te przesuwają o kolejne 4 lata, co i tak wydaje się być mało realistyczną prognozą. Trudno też znaleźć jakiekolwiek informacje na temat rozwijanej sieci. Polskojęzyczna strona Subway (subwaypoland.com) nie jest aktualizowana od 2004 roku. Nie mniej jednak, przyszłym franczyzobiorcom życzymy powodzenia, a sieci realizacji postawionych celów.

Kilka dni temu sieć Subway powiększyła się o kolejne lokale w Szczecinie i Poznaniu. Właścicielem punktu w Szczecinie został franczyzobiorca pochodzący z Norwegii. Liczy na zagranicznych klientów, głównie z Niemiec. W Poznaniu do dwóch otwartych w lutym lokali dołączą dwa następne. W najbliższych miesiącach planowane jest uruchomienie kolejnych restauracji, m.in. w Bielsku-Białej, Częstochowie i Opolu.

Subway pomaga franczyzobiorcom w wyborze dogodnej lokalizacji oraz w wykonaniu projektu restauracji. Sieć zapewnia również szkolenia, podręcznik operacyjny, a także monitoring jakości obsługi klienta poprzez badania tajemniczego klienta. Licencja SubSanwiches kosztuje 10 tys. USD, potencjalny franczyzobiorca powinien doliczyć do tego koszt wyposażenia restauracji oraz pozyskania lokalu (60-120 mkw. powierzchni całkowitej w punkcie pozwalającym liczyć na sukces rynkowy).

Agnieszka Grabuś, 16 marca 2009 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram