SUBWAY_sattelite_kiosk
Strategia rozwoju sieci zakłada stworzenie 150 restauracji w Polsce do końca 2015 roku. Obecnie na polskim rynku działa 58 restauracji, a firma odnotowuje stabilny wzrost sprzedaży sandwiczy, potocznie nazywanych SUB’ami.
Popularność sieci opiera się na coraz większej rozpoznawalności marki i sprawdzonym modelu jej franczyzy – wyjaśnia Martin Princ, manager odpowiedzialny za rozwój firmy SUBWAY® w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dobre wyniki na rynku Europy Środkowo-Wschodniej marka SUBWAY® zawdzięcza działaniom marketingowym i wizerunkowym, którymi od prawie roku wspiera swoich franczyzobiorców.
Jak pokazuje raport HoReCa z 2012 roku – dotyczący polskich zwyczajów żywieniowych – jedzenie poza domem to trend, który z roku na rok przybiera na sile. Dla sieci SUBWAY® jego potwierdzeniem są dane z sierpnia bieżącego roku. W porównaniu z 2011 rokiem punkty SUBWAY® zanotowały 11 proc. wzrost sprzedaży i 14 proc. wzrost liczby klientów.
Rośnie również ilość restauracji SUBWAY®, w Polsce w bieżącym roku wzrosła o 38 proc. Franczyza, rozwijana przez amerykańską firmę od 1974 roku, jest głównym filarem biznesowym sieci. Według danych firmy 65% nowych licencji sieci SUBWAY® jest kupowanych przez dotychczasowych franczyzobiorców, którzy przekonali się o opłacalności inwestycji.
Służymy im doświadczeniem w zakresie znajdowania najlepiej rokujących lokalizacji, negocjacji umów czy dostarczania wiedzy operacyjnej, którą pogłębiamy od lat, mówi o współpracy z franczyzobiorcami Michał Dorszewski, Jednocześnie cały czas są oni blisko związani z lokalnym rynkiem. Z naszych doświadczeń wynika, że we franczyzie SUBWAY® sprawdzają się nie sensu stricto inwestorzy, ale ci, którzy są gotowi naprawdę zaangażować się w biznes.
Restauracje SUBWAY® słyną z amerykańskich sandwiczy przyrządzanych bezpośrednio i zgodnie z życzeniem klienta, nazywanych potocznie SUB’ami. SUB’y komponowane są ze świeżych warzyw, mięs i wędlin, na świeżo wypiekanym pieczywie. Ten wyjątkowy koncept przez lata zyskał miłośników na całym globie. Dziś sieć SUBWAY® liczy ponad 37000 restauracji w 100 krajach i jest największą siecią restauracji na świecie. Pierwsza restauracja SUBWAY® w Polsce powstała w 2000r w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie sieć liczy 58 punktów w całym kraju, z kolejnymi 10 w budowie.