Strona firmowa – czy domena i Page Rank mają znaczenie?

Data dodania: 13 stycznia 2014
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: sxc.hu

Każdemu przedsiębiorcy posiadającemu firmową stronę internetową zależy na tym, żeby w wynikach wyszukiwania pojawiała się ona jak najwyżej. Na forach często padają pytania odnośnie wyboru domeny i wpływu Page Rank na jej pozycjonowanie. Jak zadbać o to od samego początku?

Wybór domeny jest istotny?

Nowoczesny biznes nie może funkcjonować bez strony internetowej. To rzecz niemal tak obowiązkowa, jak posiadanie telefonu czy maila. Wybór odpowiedniej dla firmy domeny wymaga przemyślenia, gdyż to właśnie ona jest sprawą najistotniejszą w działalności internetowej firmy. Dynamiczny rozwój e-biznesu powoduje, że pozornie prosta decyzja staje się niebagatelnym przedsięwzięciem. Najważniejsze są dwie kwestie – nazwa domeny i jej rozszerzenie.

Słowa kluczowe – to na nich opiera się pozycjonowanie. Przy zakładaniu witryny powinno postawić na domenę odpowiadającą nazwie firmy. Niezależnie od tego, czy jesteśmy marką funkcjonującą na rynku od lat, czy dopiero na niego wchodzącą, nazwa firmy to jej podstawowa identyfikacja. Najczęściej właśnie ją internauci wpisują w wyszukiwarkę. Co jednak zrobić, jeśli nazwa jest zajęta lub planujemy budować wizerunek od początku? W takim przypadku warto postawić na krótkie, jednoczłonowe wyrazy. Są one zapamiętywane i powtarzane najszybciej – co oznacza, że potencjalny klient nie będzie miał problemu z trafieniem do nas. Poza tym, należy skupić się na skojarzeniach. Muszą one jednak być automatyczne tak, by zainteresowany od razu zestawił ze sobą te dwa słowa. Zabieg ten bywa na tyle opłacalny, że niektóre przedsiębiorstwa ze względu na identyfikację z domeną decydowały się nawet na zmianę nazwy własnej!

Końcówka domeny jest tematem niezwykle żywo dyskutowanym. Na którą warto postawić – globalną czy krajową?

- Najlepszym wyborem jest bez wątpienia końcówka, która figuruje jako TLD (Top Level Domains). W Polsce są nimi najczęściej rodzina .pl oraz globalne takie jak .com czy .net. Użycie domen takich jak .net.pl czy biz.pl (domeny funkcjonalne) jest uzasadnione jedynie, gdy TLD są już zajęte. Jednak sam wybór końcówki ma przede wszystkim znaczenie wizerunkowe i prestiżowe. Jeśli strona jest sensownie prowadzona i dobrze podlinkowana, to ten sam efekt można osiągnąć przy każdym rozszerzeniu (końcówce) – mówi Krzysztof Wojteczko, twórca platformy hostingowej o12.pl

Page Rank – istotny czy nie?

Na początku warto wyjaśnić, czym jest Page Rank (PR). To określona wartość liczbowa (od 0 do 10) nadawana stronom internetowym, która w założeniu ma opisywać ich jakość (rodzaj rankingu). Najczęściej jest on stosowany jako określenie wartości strony nadawanej przez Google, po to, by obliczyć siłę linków prowadzących z innych stron. Po drugie, często wspomina się o nim przy promocji domeny. Pojawiają się opinie, że warto zastanowić się nad kupnem linków przenoszących na nasz portal z innej, wartościowej i ugruntowanej na rynku strony. Czy faktycznie tak jest?

- Page Rank nie wpływa sam w sobie na pozycjonowanie strony i nie warto uznawać go za szczególnie istotny czynnik. Warto jednak zaznaczyć, że PR świadczy poniekąd o jakości strony – wyższy wynik oznacza, że przekierowania do naszej strony pochodzą z serwisów o wysokiej liczbie użytkowników, która sama prawdopodobnie ma wysoki Page Rank. Jeśli wartościowa strona umieści aktywny link do naszej witryny, budujemy nie tylko PR, ale także zwiększamy rozpoznawalność marki – tłumaczy Krzysztof Wojteczko z o12.pl

Domena i Page Rank to jedynie dwie krople w morzu pozycjonowania. Warto się jednak nad nimi pochylić i zrozumieć ich działanie, zwłaszcza, jeśli jako przedsiębiorcy stawiamy dopiero pierwsze kroki w e-biznesie.

Źródło: Platforma hostingowa o12.pl

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram