Aldik to sieć sklepów obecna głównie w okolicach Lublina. Teraz firma Maxima Grupe, która kupiła Aldika kilka lat wcześniej, zadecydowała o zmianie szyldów.
Maxime Grupe to litewska spółka posiadająca w Europie Wschodniej sieć ponad pięciuset supermarketów. W większości krajów działa pod nazwą Maxima; w Polsce w jej rękach jest lubelska sieć sklepów Aldik. Maxima Grupe dodatkowo kilka miesięcy temu przejęła Emperia Holding. Ten podmiot miał z kolei pod sobą ogólnopolską sieć sklepów Stokrotka, które teraz mają wchłonąć wszystkie punkty sieci Aldik. Operacja ma być przeprowadzona w ciągu najbliższych miesięcy, a nowe szyldy zawisną już jesienią.
Wliczenie do swojego portfolio wszystkich sklepów sieci Stokrotka, a następnie rebranding Aldika to dla Maxime Grupe duże wydarzenia, bo dzięki nim ilość sklepów sieci z kwiatkiem w nazwie w Polsce skoczyłaby do ponad 550 pod koniec grudnia. W tej liczbie zawarte są już sklepy, które dopiero mają zostać otwarte. Litewska firma przejęła Aldika w 2012 roku, a poza nim ma też w portfolio sieć kilkudziesięciu sklepów Sano. Działają one głównie na Pomorzu. Na razie nie wiadomo, czy one również mają wkrótce być zamienione w Stokrotki, choć na niekorzyść takiej wersji przemawia fakt, że dopiero niedawno zakończyła się ich modernizacja w ramach obecnego brandu. Dzięki temu polski rynek stanie się ważnym z punktu widzenia Maxima Grupe, które dotychczas bardziej skupiało się na Litwie i Łotwie, gdzie łącznie jest prawie 400 punktów należących do tej spółki.