– Wprowadziliśmy na rynek autorski program kompleksowego wsparcia dla przyszłych franczyzobiorców. Jest to gotowa koncepcja detaliczna efektywnej i nowoczesnej franczyzy – mówi Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka.
Program franczyzowy Stokrotki obejmuje także rozbudowany system logistyczny. Spółka posiada 9 regionalnych centrów zaopatrzenia oraz główne centrum dystrybucyjne w Teresinie pod Warszawą.
– Przyszły franczyzobiorca będzie miał dostęp do sprawdzonej listy dostawców, którzy oferują korzystne warunki handlowe, sprawny system dostaw i odpowiedniej jakości asortyment – mówi Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka.
Zaznacza też, że program zawiera korzystne warunki współpracy. To nie tylko atrakcyjne ceny zakupu towarów dla franczyzobiorcy, to także wydłużone terminy płatności, dostęp do kredytu kupieckiego oraz jasny system wynagrodzeń.
Wymagania wobec partnerów biznesowych to m.in. lokal o pow. min. 400 mkw., atrakcyjna lokalizacja (potencjał konsumencki min. 5 tys. mieszkańców i parking dla klientów) oraz kapitał własny niezbędny do wdrożenia standardów sieci.
– Program „Franczyza Supermarket Stokrotka” dostarcza pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Zespół jest w pełnej gotowości, by służyć pomocą przy prowadzeniu placówki franczyzowej pod logo Stokrotka – komentuje Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy spółki Stokrotka.
Przyszli franczyzobiorcy otrzymają kompleksową pomoc przez cały czas trwania umowy. Do dyspozycji będą mieć indywidualnego doradcę, którego zadaniem będzie stałe wspieranie franczyzobiorcy we wszystkich kluczowych obszarach współpracy. Ponadto wsparcie okaże zespół specjalistów z zakresu IT, kontrolingu, sprzedaży i marketingu, zagospodarowania sali sprzedaży i mercherdisingu. Franczyzobiorcy otrzymają również wsparcie marketingowe.
– Nasi partnerzy będą korzystać ze wszystkich działań promocyjnych i marketingowych, jakie są realizowane we własnych sklepach sieci – zapewnia Krzysztof Książek.
Stokrotka ma już pierwszego franczyzobiorce, który prowadzi sklep w Puławach. Jak mówi Krzysztof Książek, był to projekt pilotażowy. Miał on na celu sprawdzić efektywność opracowanego programu franczyzowego.
– Nasz pierwszy sklep franczyzowy działa od czterech miesięcy. Po zmianie modelu biznesowego ten sklep zwiększył sprzedaż i poprawił marżę – dodaje dyrektor ds. franczyzy.
W 2013 roku Stokrotka wprowadziła zmiany logotypu w swojej sieci, odświeżając i unowocześniając wizerunek zgodnie ze światowymi trendami. Sieć posiada w swoim portfolio ponad 400 własnych produktów. Produkty te zyskują coraz bardziej znaczący udział w całościowej sprzedaży sklepów, pozwalając wygenerować wysoki poziom marży – nawet 30%.
– To sprawia, że produkty marki własnej Stokrotka są skutecznym narzędziem do konkurowania z dyskontami – podsumowuje Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka.
Do końca 2014 roku spółka chce mieć łącznie 307 sklepów, z czego 243 własne supermarkety, 43 markety własne, 10 marketów franczyzowych i 11 supermarketów franczyzowych.