O rosyjski rynek zabiega kanadyjska sieć kawiarni Presse Café. Firma chce znaleźć w tym kraju masterfranczyzobiorcę.
Kanadyjska sieć kawiarni Presse Café planuje rozwinąć biznes w Rosji. Jak podaje serwis beboss.ru, przedstawiciele sieci przyjechali do Moskwy, by zbadać możliwości rozwoju marki na rynku rosyjskim.
Według oceny rosyjskich ekspertów, firma powinna się nastawić na długi okres zwrotu inwestycji. Tłumaczą to tym, że marka nie jest znana Rosjanom. Ponadto, rozwój kawiarni Presse Café będzie uzależniony od wahania kursu walut.
Eksperci dostrzegają też, że rynek kawiarni w Rosji nie jest nasycony. Szacuje się, że na 100 tys. Rosjan mieszkających w dużych miastach przypada jedynie 12 kawiarni. Tym samym, Kanadyjczycy mają szansę na znalezienie atrakcyjnych lokalizacji i pozyskania stałej grupy klientów.
Pojawienie się w Rosji konkurencyjnej sieci ożywi sytuację w segmencie kawiarni. O atrakcyjności tego segmentu rynku dla inwestorów zagranicznych świadczy fakt, że działalność w tym kraju rozwinęły m.in. sieci Starbucks, Coffeshop i Costa Coffee, które oparły swój biznes o franczyzę. Liderem rynku jest amerykański Starbucks, który wkroczył na ten rynek w 2007 roku.