– Czasy gorszej koniunktury w naszej branży, a przede wszystkim w budownictwie mieszkaniowym, którego wzrost jest jednym z kluczowych czynników sukcesu naszej firmy, wykorzystujemy na wewnętrzne wzmocnienie organizacji oraz prace nad zapewnieniem naszym klientom obsługi na najwyższym poziomie. W rok 2011 wkraczamy z dobrą kondycją firmy, z dopracowaną strukturą logistyczną zapewniającą prawidłowe funkcjonowanie, również w słabszych dla rynku okresach – mówi Anna Struk, dyrektor generalny Składów Vox.
W 2010 roku Składy Vox odnotowały największy popyt na stolarkę drzwiową, materiały podłogowe (panele i deski podłogowe) oraz płyty OSB. W tych grupach towarowych firma odnotowała największe wzrosty sprzedaży. Natomiast największe spadki Składy Vox zauważyły w grupie produktów ściennych. Przychody spółki za ubiegły rok wyniosły 232 mln zł i były podobne jak rok wcześniej.
Sieć sprzedaży Składów Vox stanowi ponad 60 sklepów Drzwi i podłogi Vox, obsługujących klientów indywidualnych, firmy wykonawcze, sklepy i hurtownie. Od 2000 r. sieć rozwijana jest przez franczyzę. Połowa z tych sklepów jest własnością Składów Vox, pozostałe należą do franczyzobiorców. Jest to koncept przeznaczony dla dużych i mocnych finansowo firm.
Od 2007 r. firma buduje także sieć mniejszych placówek funkcjonujących pod szyldem Majster. Rozwija się ona zdecydowanie bardziej dynamicznie - w ciągu 4 lat uruchomiono 95 placówek. A w 2011 r. ma powstać ok. 30 nowych sklepów tej sieci. - Priorytetem na ten rok będzie dla nas jednak otwarcie minimum 5 salonów franczyzowych Drzwi i podłogi Vox oraz kilku punktów własnych tej sieci - zapowiada Arkadiusz Palus, pełnomocnik zarządu ds. sieci Majster.
JCB