Sprzedaż wina - biznes sprawdzony i wciąż nienasycony

Autor: Redakcja
Data dodania: 27 lipca 2009
Kategoria:
dobrewina_logo.jpg

dobrewina_logo.jpgWzrost spożycia wina w Polsce, to krzywa, która może nie w oszałamiającym tempie, ale jeszcze przez wiele lat będzie rosła. To zjawisko czyni sprzedaż wina stosunkowo bezpiecznym biznesem.

Wino stało się trendem, modą i jesteśmy coraz bliżej Europy Zachodniej gdzie stało się produktem codziennego użytku. Wzrasta świadomość i wymagania klienta. Polacy wracają z wakacji gdzie odwiedzali winnice, degustowali wina. Oglądają programy kulinarne w TV, aktywnie uczestniczą w forach internetowych związanych z winem i kulinariami.

Grand Cru jest firmą kupiecką importującą i sprzedającą wina. Dyrektor Franczyzy, dobrewina.pl, Grand Cru Sp. z o.o.przyznaje, że kryzys wpłynął na działalność spółki. - Na pewno odczuliśmy spadek kursu złotówki - wina kupujemy za EUR i USD. Wielkość sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku 2008 wzrosła kilka procent. Reasumując obroty nie odbiegają od planowanych - mówi. - Trudniej w chwili obecnej o finansowanie z banku - firmy są dokładniej "prześwietlane". W kryzysie tak szeroko i skrupulatnie podkreślanym przez media klienci chętniej próbują win o niższych cenach, ale nie odbiega to od naszej ogólnej polityki cenowej, która zakłada, że większość asortymentu to wina w cenach 30-40 PLN – dodaje Przybylski.

Należało zacząć działać. Po pierwsze Grand Cru zaczęło umocnić markę - więcej pokazywać się w mediach, podpisywać się pod publikacjami o winie, aktywnie uczestniczyć w coraz szerszej dyskusji na temat wina, które stało się bardzo modnym tematem. Drugi, równoległy tor to bezpośredni kontakt z klientem. Ustawa nie pozwala na reklamę wina, więc jedyną, skuteczną formą pozyskania klienta są degustacje i spotkania. - Dla naszych klientów staramy się stać partnerami, a nawet kolegami. Przy winie znakomicie się rozmawia... Dlatego oprócz sprawdzonych jakościowo i niedrogich win kluczem do sukcesu jest właściwy dobór sprzedawców. Nie szukamy sommelierów ani legitymujących się rekordowymi wynikami sprzedaży akwizytorów. Człowiek z dobrewina.pl jest uśmiechniętym, otwartym, koleżeńskim pasjonatem wina, który chce i potrafi tą pasją dzielić się z innymi – mówi Przybylski. Kolejne plany to szkolenia i kursy na temat wina, a bardziej dalekosiężne - enoturystyka. - Postanowiliśmy się umiejscowić w luce pomiędzy supermarketami a ekskluzywnymi sklepami oferującymi droższe wina i tej polityki będziemy się konsekwentnie trzymać - dodaje nasz rozmówca.

Firma Grand Cru zdecydowała się na rozwój poprzez sieć franczyzową. Tego roku zaczeto rozwijać także placówki Partnerskie (ściśle powiązane, będące przedsionkiem lub aspirujące do miana franczyzobiorcy) i Agencyjne. Obecnie działa w sieci 31 placówek, 1 własna, 3 agencyjne, 25 franczyzowych i 2 Partnerskie. - Planujemy w tym roku kilka sklepów. Najbardziej nas interesują takie miasta jak: Wrocław, Kraków, Trójmiasto, Poznań, Agloneracja Katowicka, Olsztn, Szczenin, Bydgoszcz, Łódź, Lublin itp.- zdradza Przybylski. Obroty całej sieci w minionym roku to ponad 13,5 mln. zł.

FwP, 27.07.2009

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram