Sprzedaż Subway'a w Polsce stoi w miejscu

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 sierpnia 2010
Kategoria:
subway_fotkaWiekszego ożywienia w naszym kraju sieć spodziewa się w drugim półroczu. Na razie, spośród krajów regionu, sprzedaż najlepiej rozwija się w Bułgarii i Rosji.

W Bułgarii sprzedaż wzrosła rok do roku nawet o połowę. W Rosji o 15 procent. W Polsce sprzedaż utrzymała się na poziomie z ubiegłogo roku, jednak w drugiej połowie roku możemy spodziewać się jej wzrostu powiedział dyrektor ds. rozwoju sieci Subway w Europie Środkowej i Wschodniej, Martin Princ.

Podobną sprzedaż jak przed rokiem Subway notuje także w Czechach, zaś na Węgrzech widoczny jest nieznaczny jej spadek, co związane jest z sytuacją gospodarczą w tym kraju. W całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej przychody Subway'a zwiększyły się w pierwszym półroczu 2010 roku o 7 procent, a liczba sprzedanych kanapek o 12 procent.

Wzrost ten zawdzięczamy przede wszystkim Bułgarii, gdzie liczba sprzedanych sandwiczy wzrosła o 71 procent. W Rosji sprzedano o 15 procent więcej sandwiczy. W Polsce liczba sprzedanych sandwiczy nieznacznie spadła dodał Martin Princ.

Dane dotyczą sprzedaży w analogicznej liczbie restauracji jak rok wcześniej. Sieć Subway zarówno w Polsce, jak i całej Europie Środkowo-Wschodniej stopniowo się rozwija. W minionym roku otwarto w całym regionie 53 lokale. W pierwszym półroczu tego roku już 51. A w planach jest uruchomienie kolejnych 35.

Obecnie w regionie funkcjonuje 206 restauracji pod tą marką: 126 w Rosji, 35 w Polsce, 15 na Węgrzech, 11 w Bułgarii, 11 w Czechach i 6 na Słowacji. W naszym kraju jest ich obecnie o 4 więcej niż na koniec 2009 roku, a do otwarcia szykuje się już 8 kolejnych (Wałbrzych, Radom, Kielce,  Ostrów Wielkopolski, Szczecin oraz trzy w Warszawie). W ciągu najbliższych pięciu lat Subway chce się stać największą siecią fast foodową w każdym kraju w Europie Środkowej i Wschodniej. W Polsce obecnym numerem jeden w tym segmencie jest McDonald's, który dysponuje siecią 243 restauracji.

Subway na całym świecie ma już ponad 33 tysiące barów. Są one zlokalizowane w 92 krajach. Dotychczas w 18 z nich Subway'owi udało się zająć pierwsze miejsce wśród sieci gastronomicznych. Przypomnijmy, że wszystkie bary pod tą marką działają na zasadzie franczyzy. Aby dołączyć do sieci, trzeba dysponować kapitałem rzędu 350 tys. zł.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram