Sprzedaż kominków coraz bliżej miliarda

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 marca 2010
Kategoria:

kominek_TiMTiM Kominki uruchomił w ubiegłym roku trzy salony partnerskie, apetyt na ten rok jest większy – sieć ma urosnąć w granicach 5-10 sklepów.

- Wkrótce kolejny salon TiM Kominki powstanie w Katowicach. Będzie to dwudziesty sklep pod tą marką – mówi  portalowi FranczyzawPolsce.pl Jarosław Żołądź z firmy Steinberg, która jest właścicielem marki. Jego zdaniem, taki sklep może się przyjąć w każdym mieście powiatowym, a takich jest w Polsce ponad 300. - Nie twierdzę, że uda nam się tyle uruchomić w stosunkowo niedługim czasie. Na tyle jednak oceniamy potencjał polskiego rynku i oczywiście chcilibyśmy go w jaki największym stopniu wykorzystać. Warto zaznaczyć, że nie jest regułą, że salon musi się znajdować w samym mieście. Najmniejsza miejscowość, w której został uruchomiony nasz salon, liczy zaledwie 1200 mieszkańców, ale znajduje się w pobliżu dużego, 120-tysięcznego miasta – dodaje Jarosław Żołądź.

Firma odnotowała w ubiegłym roku rekordową ilość zapytań o franczyzę, blisko sto. Ale tylko trzy zaowocowały podpisaniem umowy i otwarciem sklepu. - Widać było wyraźne, że ludzie w kryzysie zaczęli być bardziej aktywni, szukać pomysłów na uzyskanie dodatkowych dochodów. Wiele osób się zniechęcało, gdy dowiadywało się, że w TiM Kominki nie wystarczy sprzedawać kominki, ale trzeba chcieć i potrafić je wybudować u klientów. Obecnie właściwie niemal wszyscy klienci życzą sobie taką usługę. Oczywiście jesteśmy w stanie przeszkolić naszego partnera w tym zakresie, ale wiadomo, że nie wszyscy mają chęci i umiejętności do takiej pracy – mówi Jarosław Żołądź.

Inwestycja w salon TiM Kominki to minimum 20 tys. zł dla osoby, która ma już odpowiedni lokal (powinien mieć przewód kominowy, aby można było w nim zainstalować w pełni funkcjonujący kominek). Jest to głównie koszt ekspozycji. - Naszym celem było ścięcie do minium wymagań finansowych, dlatego nie pobieramy żadnych opłat licencyjnych ani miesięcznych. Zarabiamy na sprzedaży naszych produktów do partnerów. Jednak warunkiem otwarcia salonu pod naszą marką jest wybór naszej firmy jako wyłącznego dostawcy produktów – wyjasnia Jarosław Żołądź. Potencjalny partner nie musi na początku inwestować w zakup towaru. W TiM Kominki nie sprzedaje się bowiem najczęściej kominków od ręki, ale sprowadza się je dopiero na zamówienie klienta.

Steinberg uruchamia salony także pod drugą marką – Atelier Kominka. Jest to jednak droższa, bardziej luksusowa marka. Obecnie takich salonów w Polsce jest sześć, a może być ich maksymalnie w granicach 40. Mają szansę się przyjąć i być opłacalne we wszystkich dawnych miastach wojewódzkich.

Branża kominkowa nie należy do najłatwiejszych, rynek na razie jest dość płytki i panuje na nim spora konkurencja. - Nie ma dokładnych liczb, ale wartość sprzedaży kominków w Polsce na pewno nie przekracza 1 mld zł rocznie. Jakie są perspektywy? Z jednej strony, jest to produkt, z którego najłatwiej zrezygnować, urządzając dom czy apartament. Z drugiej strony, Polacy są coraz bogatsi i coraz rzadziej muszą z czegoś rezygnować. Dobry kominek można kupić już za ok. 8 tys. zł - mówi Jarosław Żołądź. Rocznie buduje się kilkaset tysięcy domów, mieszkań czy domków letniskowych, w których taki kominek można zainstalować. Do tego dochodzą miliony już istniejących, których właściciele przy okazji remontu mogą pokusić się o takie rozwiązanie. Na razie, rocznie decyduje się na nie średnio ok. 100 tys. osób.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram