W maju tego roku właściciel jednej z sieci sklepów spożywczych sfinalizował jej sprzedaż na rzecz funduszu inwestycyjnego. Po upływie czterech miesięcy poinformował o zamiarze sprzedania kolejnego aktywa - znanego sklepu internetowego.
Spółka Tell podpisała z Czerwoną Torebką list intencyjny w sprawie możliwości przejęcia 100% akcji Merlin.pl. Tell ma prawo wyłączności na negocjację do 16 października 2015 roku.
„W tym czasie strony prowadziły będą negocjacje umów wymaganych do przeprowadzenia opisanej wyżej transakcji, przygotowywały dokumenty, a Tell przeprowadzi badanie due diligence Merlin.pl. Pozytywny wynik due diligence stanowi jeden z warunków przeprowadzenia transakcji nabycia akcji spółki Merlin.pl” – napisała spółka w komunikacie. Wartość potencjalnej transakcji nie została podana. Kapitał zakładowy Merin.pl wynosi 1,86 mln zł.
Tell w marcu br. przejął dwie spółki za około 23 mln zł, które stworzyły w grupie dwa nowe segmenty: wsparcia sprzedaży oraz e-biznesu. Wcześniej firma skupiała się wyłącznie na zarządzaniu siecią salonów sprzedaży dla operatorów sieci komórkowych T-Mobile, Orange i Plus.
Prezes spółki Rafał Stempniewicz informował, że Tell planuje kolejne akwizycje, które mają wzmacniać nowe segmenty oraz rozszerzać zakres działalności grupy.
Przypomnijmy, że w maju tego roku Czerwona Torebka sfinalizowała sprzedaż sieci sklepów spożywczych Małpka. Czerwona Torebka, jej spółki zależne oraz Sowiniec Fundusz Inwestycyjny Zamknięty zamknęły transakcję sprzedaży 100% akcji Małpki na rzecz Forteam Investments za 362,34 mln zł.
Małpka Express to ogólnopolska sieć sklepów formatu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego. Sklepy oferują asortyment spożywczo-monopolowy. Sieć jest także partnerem Merlin.pl. W jej placówkach możliwy jest odbiór towarów zamówionych za pomocą tej platformy zakupowej.