Spożywczaki zainteresowane pełną franczyzą

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 sierpnia 2011
Kategoria:
sklep_-_warzywaW pierwszym półroczu 50 kolejnych sklepów współpracujących z sieciami zarządzanymi przez Grupę Bomi zdecydowało się na pełną franczyzę. Podobna liczba placówek dołączyła do Delikatesów Centrum Eurocashu.

Segment dystrybucyjny wraz z franczyzą jest obecnie najlepiej funkcjonującą i rozwijającą się częścią Grupy Bomi – wynika z raportu opublikowanego przez spółkę. Przychody tego segmentu w I półroczu 2011 roku wyniosły 363 mln zł i były aż o 21 proc. wyższe niż przed rokiem. Dla porównania, segment detaliczny, czyli własne delikatesy i supermarkety Bomi odnotowały spadek sprzedaży o ponad 4 proc. do 367 mln zł przy jednoczesnym ograniczeniu powierzchni o blisko 10 proc. (spółka zamknęła kilka nierentownych placówek).

Na koniec czerwca 2011 r. w skład sieci powiązanych z Grupą Bomi (Bomi, eLDe, Livio, Sieć 34) wchodziły 1472 sklepy: 59 sklepów własnych, 271 sklepy franczyzowe (działające na zasadzie tzw. twardej franczyzy) oraz 1142 sklepów stowarzyszonych (tzw. franczyza miękka). Na koniec 2010 roku sklepów franczyzowych było 221, zaś współpracujących na luźniejszych zasadach – 938.

Widać więc, że cały czas szybciej przyrasta liczba kupców zainteresowanych tą drugą formą współpracy. Bomi, podobnie jak inni dystrybutorzy artykułów FMCG, koncentruje się jednak mocniej na budowie sieci sklepów współpracujących na zasadzie klasycznej franczyzy. Liczy na to, że proces przekonywania kupców do tej formy współpracy będzie przebiegał coraz sprawniej. Grupa Bomi planuje bowiem na koniec 2013 r. mieć ok. 700 sklepów działających na zasadzie tzw. twardej franczyzy.

Także na przykładzie innych sieci widać, że proces konsolidacji branży FMCG poprzez franczyzę rzeczywiście postępuje. Delikatesy Centrum – sieć rozwijana przez Eurocash na zasadzie tzw. twardej franczyzy – liczy już 595 placówek, o 34 więcej niż na koniec ubiegłego roku. Sprzedaż w tych sklepach (dla porównywalnej ilości placówek) była w I półroczu 2011 roku o ponad 8 proc. wyższa niż przed rokiem. Rośnie także sieć sklepów partnerskich abc – na koniec czerwca było ich już 4217 wobec 4 tys. na koniec 2010 roku.

JCB

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram