Prawnicy Polskiej Grupy Supermarketów (PGS) i Orlenu badają temat potencjalnego konfliktu o prawa do korzystania ze znaku towarowego O!
PGS (sieci Top Market, Delica, Minuta8) zwracał uwagę, że wystartował z marką własną O! Dobre Polskie Twoje, zanim paliwowy gigant stworzył markę własną O! Z kolei, Orlen podkreśla, że od dwóch lat rozwija sieć sklepów O!Shop, zaś odpowiednie znaki towarowe zgłosił do ochrony już w 2015 r., a gama private label skupiająca się wokół brandu O! to naturalny kolejny krok w rozwoju konceptu handlowego koncernu.
Obecnie, na półkach sieci wchodzących w skład PGS znajduje się ponad 100 produktów marki własnej z takich kategorii, jak napoje, słodycze, makarony i artykuły sypkie. Do sprzedaży trafią też mrożonki i lody O! Dobre Polskie Twoje. Grupa pracuje również nad kosmetykami pod takim samym brandem.
PKN Orlen, prowadzi blisko 1300 sklepów na stacjach w całej Polsce rozwijając ofertę spożywczą.
PGS przyznaje, że ekspansja marki O! Dobre Pewne Twoje nagle znalazła się w trudnym punkcie po tym, jak paliwowy koncern PKN Orlen zdecydował o wprowadzeniu marki o bliźniaczej nazwie O! w sklepach O!Shop.