Społem myśli o sieci franczyzowej

Autor: Redakcja
Data dodania: 31 sierpnia 2011
Kategoria:
spolemDzięki wprowadzeniu produktów pod markami własnymi oraz centrali zakupowej pozwalającej na wykorzystanie skali sieci, Społem chce skutecznie konkurować z dyskontami.

W ramach spółdzielni Społem działa ponad 4 tys. sklepów o łącznej powierzchni 725 tys. mkw., co stawia ją w czołówce sieci spożywczych w kraju. Podobną ilością placówek dysponuje tylko abc – sieć sklepów osiedlowych współpracujących z Eurocashem na zasadzie tzw. miękkiej franczyzy. Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, Społem także myśli o franczyzie. Dzięki tej formule rozwoju w krótkim czasie sieć ta mogłaby się znacząco powiększyć.

- Otrzymujemy ostatnio wiele zapytań o możliwość uruchomienia sklepu pod naszą marką – powiedział „DGP” Ryszard Jaśkowski, zastępca prezesa zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców oraz prezes Krajowej Platformy Handlowej Społem.  

Obecnie w Społem trwają bardzo zaawansowane prace zmierzające do tego, by uczynić sklepy tej sieci bardziej konkurencyjnymi na rynku. Spółdzielnia powołała Krajową Platformę Handlową Społem, czyli informatyczną centralę zakupową, pozwalającą sklepom dokonywać zakupów bezpośrednio u producentów po atrakcyjnych cenach. Te z kolei mają przełożyć się na ceny na sklepowych półkach. W sklepach Społem będzie też taniej dzięki wprowadzeniu produktów pod marką własną Lux – o ok. 20-30 proc. tańszych od markowych odpowiedników. Jeszcze w tym roku na sklepowe półki ma trafić ok. 40 tych produktów, a w 2012 kolejne 80.

Działania Społem są odpowiedzią na ekspansję dyskontów, które coraz bardziej zagrażają sklepom tradycyjnym. Widać to chociażby w dotychczasowych wynikach sklepów społdzielczych. Na koniec 2010 roku Biedronka miała 1649 sklepów, które wygenerowały 19,2 mld zł przychodów, o blisko 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Według danych podawanych przez „DGP”, sklepy zrzeszone w KZRSS Społem – a przypomnijmy, że jest ich ponad 4 tysiące – zanotowały sprzedaż na poziomie 8,5 mld zł, tylko o 0,6 proc. wyższą niż w 2009 roku.

JCB

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram