SPAR wzmocni marki własne

Autor: Redakcja
Kategoria:
SPAR

Marka własna ma w Polsce dosyć słabą opinię – wiele sieci posiadało w niej produkty często bardzo słabej jakości. Chcemy pokazać klientom, że nasze marki własne to produkty wykonywane przez dużych polskich producentów - niejednokrotnie liderów w danej kategorii produktów – mówi Michał Wesołowski, dyrektor handlowy SPAR Polska.

W sieci SPAR odpowiada Pan za dział handlowy – co należy do Pana obowiązków ?

Michał Wesołowski, Dyrektor Handlowy SPAR Polska: W SPAR Polska odpowiadam ze organizację współpracy z Producentami i Dostawcami oraz negocjacje warunków handlowych. Ponadto, zajmuję się kreowaniem polityki asortymentowej, cenowej i promocyjnej sieci oraz szeroko rozumianą pomocą franczyzobiorcom w utrzymaniu ich konkurencyjności. Do moich zadań należy też rozwój marki własnej SPAR.

- W jakim kierunku chciałby Pan rozwijać sieć SPAR? Czy wprowadzi Pan jakieś znaczące zmiany?

- Chciałbym aby sklepy SPAR były przyjazne dla klientów, żeby posiadały wybór towaru umożliwiający realizację potrzeb klientów. Mówimy tu nie tylko o codziennych zakupach, ale również o tych większych np. weekendowych. Naszym zamiarem jest oferowanie klientom sieci SPAR produktów w bardzo dobrych cenach wspieranych przez atrakcyjne promocje, nie tylko cenowe, ale z pomocą różnych nowych programów chcemy również premiować naszych stałych klientów. Dążymy do sytuacji, w której zakupy w sklepach SPAR są pierwszym wyborem konsumentów - i za ten wybór chcielibyśmy ich nagradzać.

Mariusz Wesołowski, dyrektor handlowy SPAR
- Jakie są plany SPAR na najbliższy czas? Jakie wyzwania handlowe stoją przed siecią?

- W tej chwili finalizujemy podpisanie wielu umów z dużymi graczami na rynku, które pozwolą nam jeszcze lepiej i ściślej współpracować z liderami. Osiągnęliśmy już dużą liczbę sklepów i chcemy lepiej korzystać z efektu skali, jakim dysponujemy. 140 sklepów to już duża siła i możemy zacząć ją wykorzystywać realizując plany, które są praktycznie niedostępne dla indywidualnych sklepów i małych sieci. Mówię tu o zakrojonych na szeroką skalę programach promocyjnych i lojalnościowych organizowanych przez nas lub współorganizowanych z Producentami, którzy z nami współpracują.

- Jakie czynniki odróżniają SPAR od konkurencji?

- SPAR jest marką światową i ma możliwość korzystania z bogactwa kilkudziesięciu lat doświadczeń SPAR na całym świecie. Mamy dostęp do nowinek i trendów, które były testowane w RPA, Austrii, Irlandii czy Chinach, spośród których możemy wybierać te, które uznajemy za perspektywiczne na rodzimym rynku. Mamy grono ludzi, którzy pomagają nam swoim dużym doświadczeniem zdobytym na różnych rynkach. Dzięki temu jesteśmy bardziej innowacyjni, czego przykładem może być nasz system kuponowy. To jedno z rozwiązań, które wprowadzamy jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce. SPAR stara się również być elastyczny, słuchać Franczyzobiorców, którzy tworzą naszą sieć i reagować na ich indywidualne potrzeby, nie zaś tylko arbitralnie wskazywać co jest najlepsze.

- Sklepy SPAR oferują szeroki asortyment produktów – czy SPAR wciąż nawiązuje współpracę z nowymi producentami i wprowadza nowe produkty do sklepów?

- W dzisiejszych czasach nie ma możliwości uznać asortymentu za coś stałego. Ciekawe produkty i nowe firmy trafiają do nas każdego dnia, dlatego cały czas próbujemy współpracy z kolejnymi dostawcami. Często staramy się rozwijać koncepty, które przyjęły się na pojedynczych sklepach sieci i umożliwiamy im rozprzestrzenienie się na pozostałe placówki. Mówimy tu nie tylko o produktach, ale często o zupełnie nowych kategoriach produktów.

- Mocną stroną SPAR są dobrze rotujące produkty marki własnej – czy zamierzają Państwo rozwijać ten segment sprzedaży? Jeśli tak to w jaki sposób?

- Marka własna ma w Polsce dosyć słabą opinię – wynika to z tego, że wiele sieci posiadało w niej produkty często bardzo słabej jakości. Chcemy pokazać klientom, że w przypadku marki własnej SPAR nie ma o tym mowy, ponieważ są to produkty wykonywane przez dużych polskich producentów - niejednokrotnie liderów w danej kategorii produktów. Posiadają bardzo wysoką jakość nie odbiegającą od ich markowych odpowiedników, a ich cena w związku z brakiem nakładów na reklamy telewizyjne jest dużo bardziej konkurencyjna. Naszym celem jest, aby jak najwięcej klientów spróbowało naszej marki własnej, ponieważ jesteśmy przekonani, że tylko znając jej jakość będą chcieli do niej wracać. Wiąże się to naturalnie z nasileniem aktywności promocyjnej tych produktów.

- Czy SPAR ma w planach wprowadzenie do swoich placówek podobnych dodatkowych elementów, które mogłyby zwiększyć sprzedaż i uatrakcyjnić ofertę SPAR?

- Przygotowujemy w tej chwili w ramach projektu z siecią Piotr i Paweł wspólną propozycję produktów półki ekonomicznej, która już niedługo będzie dostępna w sklepach sieci. Chcemy wykorzystać wspólny potencjał wolumenowy w celu zaproponowania najlepszej możliwej ceny dla produktów tego segmentu przy zakładanej przez nas jakości produktów.

Ponadto, cały czas również pracujemy nad programami promocyjnymi, które odróżniałyby sieć SPAR od konkurencji i pomagały w zacieśnianiu relacji z klientem, jednak na informowanie o szczegółach tych projektów jeszcze przyjdzie czas.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram