Spar uważnie dobiera lokalizacje swoich sklepów

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 listopada 2011
Kategoria:
Spar_PuawyNajwiększa międzynarodowa sieć franczyzowych sklepów spożywczych chce pojawiać się tylko w miejscach, które gwarantują placówce możliwości rozwoju.

- Przed podjęciem współpracy sieć przeprowadza profesjonalne studium możliwości rozwoju sklepu. Chcemy, żeby właściciele wiedzieli, jaki w przyszłości dzięki nam mogą wygenerować obrót na sklepie. Zależy nam na odpowiedniej jakości naszej franczyzy. Służy temu również projekt sklepu, który otrzymuje każda nowo otwierana placówka. Projekt jest przygotowywany indywidualnie dla każdego właściciela i uwzględnia wszystkie uwarunkowania nowego sklepu – wyjaśnia Marzena Wilk, kierownik ds. rozwoju sieci Spar.

Franczyzobiorcy mogą liczyć także na pomoc w tworzeniu wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, przygotowaniu aranżacji wnętrza, sposobu ułożenia towarów. Każdy nowy sklep jest objęty cyklem szkoleń, który obejmuje takie tematy jak skuteczne prezentowanie towaru, obsługa klienta czy zarządzanie personelem. Do dyspozycji franczyzobiorcy jest też szereg podręczników pomagających w prowadzeniu sklepu. Podręczniki zostały stworzone w oparciu o polskie realia rynku i mogą okazać się nieocenioną pomocą, zwłaszcza na pierwszym etapie prowadzenia placówki.

- Na początku franczyzobiorca otrzymuje wsparcie naszego kierownika operacyjnego. To on przygotowuje placówkę do otwarcia, przynajmniej raz w tygodniu spotykając się z właścicielem. Pomaga we właściwym oznaczaniu promocji, stoisk i marki własnej, nadzoruje standardy Spar i układa współpracę z dostawcami. To człowiek z bardzo dużym doświadczeniem, który wychwytuje szczegóły, które mogą umknąć właścicielowi, a od takich szczegółów może zależeć powodzenie sklepu. To nieoceniona pomoc dla osób, które nigdy nie zajmowały się handlem, ale przydatna również doświadczonym handlowcom. Jako centrala bierzemy również na siebie otwarcie sklepu dbając o promocje cenowe, odpowiednie nagłośnienie wydarzenia i nadanie mu specjalnej oprawy – dodaje Piotr Kościółek, specjalista ds. rozwoju sieci Spar.

Marka Spar obecna jest już w 34 krajach na całym świecie, w Polsce rozwijająca sieć spółka Spar Polska od początku 2010 roku należy do Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Zapewnia ona zaplecze logistyczne sieci, w tym terminowe i systematycznie dostawy oraz dostęp do tysięcy produktów na korzystnych warunkach oferowanych w dłuższych terminach płatności.

- Bać-Pol zapewnia nam zaplecze logistyczne, Spar zaś obsługę marketingową oraz służy pomocą w różnych problemach sklepowych. Bardzo ważną rzeczą, jaką ma Spar to marka własna, dzięki której stajemy się też konkurencyjni dla dyskontów takich jak Lidl czy Biedronka. Szukaliśmy też sieci, w której współpracuje się na zasadach partnerskich. Wiem z doświadczenia, że nie w każdej franczyzie jest to tak robione – opowiada Maciej Antoniuk, jeden z franczyzobiorców sieci Spar w Polsce.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram