Spar rozwija markę własną

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 listopada 2011
Kategoria:
SPARWzorem dla sieci w Polsce są rozwiązania zastosowane w Austrii, gdzie produkty pod logo Spar generują od 30-40 proc. obrotów w sklepie.

- Wiemy, jaki potencjał na rynku mają marki własne, dlatego systematycznie inwestujemy w ten obszar – mówi Tomasz Wilkoń, dyrektor handlowy Spar Polska -  Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zyska zarówno nasza sieć, franczyzobiorcy, ale przede wszystkim konsumenci.

W tej chwili z logo sieci Spar dostępnych jest w naszym kraju 179 produktów. W ostatnim czasie na sklepowych półkach pojawiły się ryż, kasza gryczana i bułka tarta. W ramach marki własnej planowane jest niebawem także wprowadzenie kukurydzy, groszku w puszce, keczupów oraz wód i napojów. Docelowo dostępnych ma być ok 300 pozycji asortymentowych z logo sieci w każdej kategorii zakupowej.

Przy wyborze asortymentu marek własnych swój udział mają także właściciele sklepów, którzy sugerują które produkty warto wprowadzić. Brane są też pod uwagę wyniki sprzedaży poszczególnych produktów brandowych.

- Wprowadzając do sprzedaży produkty marki własnej, dbamy również o atrakcyjność wizualną opakowań – dodaje Rafał Walny, menedżer kategorii ds. marki własnej. -  Efekty przynoszą także systematyczne akcje promocyjne budujące wśród klientów świadomość i zaufanie do towarów z naszym logo.

Przy tworzeniu produktów marki własnej Spar Polska ma dużą swobodę. Może jednak korzystać z doświadczeń i rozwiązań, które sprawdziły się na świecie, np. w Austrii, gdzie produkty pod logo sieci generują od 30-40 proc. obrotów w sklepie. Do Spar na świeci należy ok. 12 tys. sklepów, w Polsce jest ich ok. 70. Wszystkie działają na zasadzie franczyzy.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram