SPAR jest dla nich szansą na rozwój

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 stycznia 2013
Kategoria:
Spar

Spar

O tym jak wygląda współpraca franczyzowa z największą siecią sprzedaży detalicznej opowiada Marek Ciastoń, prezes GS Niepołomice. 

GS Niepołomice podpisał umowę z siecią SPAR, która umożliwi działanie aż czterech sklepów na terenie gminy. Czy rozważaliście tez oferty innych sieci?

Oczywiście przeanalizowaliśmy oferty konkurencji, ale to co oferował nam SPAR jest najkorzystniejsze zarówno w tej chwili, jak i daje największe szanse rozwoju na przyszłość. W porównaniu z konkurencją SPAR ma nie tylko najlepiej opracowaną, ale również najkorzystniejszą ofertę franczyzową. Widać, że jest ona przemyślana w każdym szczególe.  Ważne było też dla nas, że SPAR posiada w swojej ofercie szeroki asortyment marki własnej, czyli produktów szczególnie poszukiwanych przez klientów. Duże znaczenie miało również wsparcie logistyczne, na które możemy liczyć ze strony sieci. Do tego dochodzą kwestie wizerunkowe. SPAR jest na naszym terenie marką coraz bardziej rozpoznawalną i co najważniejsze dobrze kojarzoną.

Jak przebiegały negocjacje?

Byłem pozytywnie zaskoczony, że wszystko odbyło się naprawdę szybko i sprawnie. Do tego przez cały okres negocjacji i dopinania umowy czułem, że jesteśmy traktowani po partnersku a nie jak petenci. Taki sposób prowadzenia rozmów to w naszym kraju rzadkość. Podoba mi się sposób budowania relacji pomiędzy siecią a swoimi franczyzobiorcami.

Czyli pełen profesjonalizm?

Przyznam wręcz, ze właśnie poziom tego profesjonalizmu zaskoczył mnie najbardziej. Nie spotkałem firmy o tak uporządkowanej strukturze i tak jasnym podziale obowiązków i kompetencji. Naprawdę zostaliśmy szybko i łagodnie przeprowadzeni przez wszystkie etapy od podpisania umowy aż po szkolenia personelu, które właśnie się rozpoczęły.

Kiedy pierwsze otwarcie?

9 lutego w sobotę zostanie otwarty pierwszy i zarazem największy sklep. Będzie on miał powierzchnię 560 metrów kwadratowych. Potem sukcesywnie będziemy otwierać kolejne placówki. Naszą ambicją jest, by były to sklepy wzorcowe.

4 sklepy jednej sieci na terenie 24 tysięcznej gminy to dużo.

Nie patrzę na to w ten sposób. Widzę przede wszystkim duże możliwości umocnienia marki na tym terenie i możliwość skuteczniejszej walki o klienta z obecną na rynku konkurencją. Mówi się wprawdzie, że małe jest piękne, ale w tym wypadku lepiej moim zdaniem sprawdza się powiedzenie, że duży może więcej. Łączna powierzchnia sklepów pod szyldem SPAR będzie wynosiła w Niepołomicach około 1300 metrów kwadratowych i sądzę, że to pomoże nam naprawdę wiele osiągnąć.

Czego spodziewa się Pan po współpracy z siecią SPAR?

Na pewno rozwoju sklepów, poprawienia ich rentowności, unowocześnienia wizerunku. To sklepy z dużym potencjałem, w dobrych lokalizacjach. Jestem przekonany, że z partnerem takim jak SPAR osiągniemy wiele.

SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 36 krajach na 4 kontynentach. 12 tysięcy punktów obsługuje każdego dnia 11 milionów klientów. SPAR Polska działa od 1996 roku, a od 2010 roku należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju - Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram