Lokale serwujące dobre jakościowo makarony z sosami sprzedawane w przystępnej cenie w charakterystycznych kubeczkach mogą generować miesięczny zysk na poziomie 15-20 tys. zł. Jak to osiągnąć opowiadają Marcin Szworak i Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciele sieci Makarun Spaghetti&Salad.
Skąd pojawił się pomysł na stworzenie tego konceptu? – Pomysł powstał na podstawie doświadczeń przywiezionych z USA, gdzie bardzo popularne jest jedzenie w dowozie w „chińskich” kubeczkach oraz Poznania, w którym powstały pierwsze w Polsce spaghetterie (w polskich lokalach dania były sprzedawane w plastikowych miskach). Makarun jest właśnie połączeniem dobrego jakościowo makaronu z sosami, sprzedawanego w przystępnej cenie i prostej formie - w charakterystycznym kubeczku, co wpisujące się w trend street food i zdrowego żywienia. Naszym zdaniem, to właśnie te cechy produktów oraz atrakcyjna marka połączona z dobrym pomysłem i koncepcją biznesową ze stosunkowo niedużym kosztem inwestycyjnym i szybką stopą zwrotu spowodowały sukces naszej marki w Polsce – mówi Marcin Szworak.
Jak podkreśla właściciel sieci, są punkty Makarun Spaghetti&Salad, gdzie miesięcznie generowany jest zysk na poziomie 15-20 tys. zł, a koszt inwestycji w tych miejscach wynosił od 80 tys. do 150 tys. zł netto.
Minimalna kwota inwestycji potrzebna na otwarcie spaghetterii wynosi 51 tys. zł (zawiera wstępną opłatę franczyzową - 16 tys. zł z możliwością rozbicia na raty, przystosowanie lokalu - od 35 tys. zł do 70 tys. zł, w zależności od stanu wyposażenia i powierzchni lokalu).
– W ciągu 3 lat działania systemu franczyzowego dwóch naszych franczyzobiorców otworzyło swoje kolejne punkty (Warszawie po 6 miesiącach od otwarcia pierwszego punktu oraz w Krakowie w ciągu 8 miesięcy od otwarcia). Obecnie dwóch kolejnych franczyzobiorców poszukuje miejsc pod kolejne lokale, a jeden z naszych nowych partnerów biznesowych wykupił wyłączność na Katowice oraz Gliwice z zamiarem otwarcia kilku punktów na tym terenie. Warto dodać, że w ramach rozwoju marki wyszliśmy z naszą ofertą na rynki zagraniczne, gdzie ustalamy obecnie warunki dla dwóch master franczyz i kilku wyłączności dla kilku stolic w krajach europejskich – dodaje Przemysław Tymczyszyn.
Planuje się, że w lipcu br. pod szyldem Makarun Spaghetti&Salad będzie działać 16 punktów franczyzowych. Kolejne otwarcia w Polsce odbędą się we wrześniu i październiku tego roku.
– Jednocześnie w tym roku planujemy pierwsze otwarcia w Irlandii, Niemczech, Czechach oraz Rumunii – podsumowuje Marcin Szworak.