Spadek nastrojów konsumenckich

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 lipca 2014
Kategoria:
Spadek nastrojów konsumenckich; Foto: freeimages.com

Spadek nastrojów konsumenckich; Foto: freeimages.com

W nastrojach konsumenckich pojawił się nieznaczny spadek. W lipcu wskaźnik TNS Consumer Index odzwierciedlający stosunek konsumentów do sytuacji na rynku wyniósł -15,9 punktów i jest to wynik o 4,3 pkt. niższy niż w zeszłym miesiącu. Oznacza to lekkie wyhamowanie trendu wzrostowego, który utrzymywał się od kilku miesięcy.

Anna Karczmarczuk, client service director TNS tłumaczy, że nieco bardziej negatywnie oceniamy sytuację gospodarczą kraju obecnie i w przyszłości. I choć w mediach coraz więcej dobrych wiadomości wokół koniunktury, nie bez wpływu pozostaje tu z pewnością zamieszanie związane z aferą taśmową oraz wydarzenia na arenie międzynarodowej. Rośnie też niezadowolenie z działań rządu, premiera i prezydenta.

Ekspert dodaje, że niezmiennie na dość wysokim poziomie obserwujemy natomiast oceny sytuacji własnych gospodarstw domowych i prognozy dla nich. Tu spore znaczenie może mieć utrzymujący się w tym roku niski poziom inflacji. Ceny nie idą w górę, a w portfelach mamy tyle samo albo nawet więcej. Świeci słońce, są wakacje. W sierpniu przekonamy się natomiast, czy przełamanie pozytywnych trendów ma charakter bardziej trwały.

INK

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram