Spada popularność e - sklepów

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 marca 2009
Kategoria:
ecommerce_fotka.jpg

Sklepy internetowe z roku na rok zyskiwały coraz większą popularność, zarówno u klientów robiących w nich zakupy, jak i u przedsiębiorców, którzy w ten sposób mogli dotrzeć do szerokiego grona nabywców. Przewiduje się jednak, że 2009 rok przyniesie znaczne spowolnienie e – biznesów.

ecommerce_fotka.jpgW 2008 roku Polacy na zakupy przez internet wydali ok. 10 mld zł. Było to o ponad 35 proc. więcej niż w roku 2007. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym roku sprzedaż w sklepach internetowych wzrośnie znacznie wolniej. Sklepy internetowe przez ostatnie 3-4 lata odnotowywały wzrosty popularności. Spowodowane było to głównie natężeniem ruchu w branży nieruchomości. Powstawało coraz więcej mieszkać, które należało wyposażyć. Sprzęt gospodarstwa domowego w e- sklepach rozchodził się jak świeże bułeczki. Dziś – kiedy kryzys ekonomiczny z impetem uderzył w branżę budowlaną – maleje liczba oddawanych mieszkań, a co za tym idzie także chętnych do e- zakupów. Na zakupach przez interent kroci nie zarabia też branża spożywcza. Co więcej, okazuje się, że na kryzysie ucierpieć mogą głównie polskie e- sklepy, bowiem konsumenci zaczęli poszukiwać tańszych produktów w zagranicznych sklepach internetowych. Polacy odkryli, że można zaoszczędzić na zakupach, wykorzystując różnice w cenach na aukcjach polskich i zagranicznych. Z danych globalnego serwisu eBay wynika, że tylko w tym roku Polacy kupili o 61 proc. więcej przedmiotów w brytyjskiej wersji eBaya niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Temat „Handel międzynarodowy” na forum  eBay przezywa oblężenie.

Trudny start e –food.pl
Na tle takiego krajobrazu decyzję o uruchomieniu pierwszej internetowej sieci franczyzowej podjął działający dotychczas na terenie Łodzi i okolic internetowy sklep e-food.pl. Docelowo zakupy w e-food.pl mają być możliwe we wszystkich miastach wojewódzkich. Jak dowiedział się portal www.franczyzawpolsce.pl poprzez franczyzową sieć z żywnością e-food.pl chce, aby ich usługa stała się dostępna w każdym dużym mieście w Polsce. Rozpoczęły się poszukiwania partnerów. Franczyzobiorcy e-food.pl otrzymają dowolność w doborze asortymentu, tak aby elastycznie reagować na e-food_fotka.jpgpotrzeby swoich klientów. „Prowadzimy rozmowy z właścicielami sklepów w Warszawie i Trójmieście” – mówi Monika Nowakowska, współwłaścicielka sklepu. Oferta firmy skierowana jest do właścicieli tradycyjnych sklepów spożywczych, którzy chcą rozszerzyć swoją dotychczasową działalność o sprzedaż internetową. Według zapewnień firmy, umowa franczyzowa skonstruowana jest w sposób pozwalający zachować niezależność. To przedsiębiorcy decydują o wyborze dostawców, asortymentu oraz cen sprzedaży. Opłata miesięczna za uczestnictwo w sieci została ustalona na poziomie 500 zł. Koszt pakietu franczyzobiorcy, zawierający m.in. zestaw materiałów reklamowych oraz dwudniowe szkolenie z zakresu obsługi portalu to koszt od 15 tys. zł do 25.000.
E-food wymaga od potencjalnych partnerów prowadzenia własnego sklepu spożywczo- przemysłowego z bogatym asortymentem, posiadania samochodu dostawczego i zgody na umieszczenie na nim reklamy e-food.pl.

Biorąc pod uwagę, że, jak napisaliśmy wyżej, sytuacja e- sklepów raczej nie zachęca do rozwijania biznesu internetowego, co więcej, także tradycyjne sklepy spożywcze notują spadki zysków, dlatego powodzenie sieci e-food.pl – naszym zdaniem - stoi pod znakiem zapytania.

Agnieszka Grabuś, 24 marca 2009 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram