Solar Company w I półroczu 2012: utrzymanie wysokich marż pomimo spowolnienia w branży.

Autor: Redakcja
Data dodania: 31 sierpnia 2012
Kategoria:

solar_sklep

Firma odzieżowa Solar Company S.A wypracowała w I półroczu 2012 roku przychody na poziomie 72,3 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł w I półroczu tego roku 18,4 mln zł, natomiast zysk netto blisko 13 mln zł.

Na wyniki Spółki wpłynęło spowolnienie, obserwowane na rynku sprzedaży odzieży detalicznej pod koniec I półrocza tego roku. Spółce udało się jednak zmniejszyć koszty sprzedanych towarów o 26,1%, co sprawiło, że rentowność brutto na sprzedaży wzrosła do 75%, z 71% w tym samym okresie rok wcześniej. Spółka odnotowała również wysoką rentowność netto, która w I półroczu 2012 roku wyniosła blisko 18%.

Filarami strategii Spółki pozostają: kontynuacja rozwoju w oparciu o markę Solar, ekspansja na rynki zagraniczne oraz dalszy rozwój sieci sprzedaży w Polsce, jak również ciągłe zwiększanie efektywności działalności.

Pierwsze półrocze tego roku, a szczególnie koniec tego półrocza, było trudnym okresem dla branży. Zaobserwowaliśmy spadek liczby klientów w naszych salonach, którzy częściej wybierali emocje sportowe związane z EURO 2012, niż zakupy w centrach handlowych. W celu przyciągnięcia klientów do swoich sklepów, nasi konkurenci wcześniej niż w poprzednich latach zdecydowali się na rozpoczęcie akcji wyprzedażowych. W efekcie my również wcześniej niż zwykle rozpoczęliśmy letnie wyprzedaże, co nie pozostało bez wpływy na nasze wyniki finansowe. Odnotowaliśmy spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku na poziomie przychodów i zysków, jednak udało nam się osiągnąć wzrost rentowności brutto na sprzedaży do 75% oraz wysoką rentowność netto na poziomie blisko 18% - powiedział Stanisław Bogacki, Prezes Zarządu Solar Company S.A.

Planujemy dalszy rozwój sieci sprzedaży. Jeszcze w tym roku zamierzamy otworzyć kolejny sklep własny w Polsce. Natomiast do końca I półrocza 2013 roku sieć sprzedaży Solar powiększy swoją liczbę o 14 sklepów franczyzowych i 4 sklepy partnerskie zagranicą – dodał Stanisław Bogacki.

Grupa Solar stale rozwija sieć sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą i obejmuje ona obecnie łącznie 236 placówek (sieć sprzedaży Grupy w Polsce obejmuje 196 punktów handlowych, składającą się z 74 sklepów własnych (w tym 8 sklepów typu outlet), 8 sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich). Od kilku lat Grupa jest również obecna na rynkach zagranicznych poprzez sieć sklepów partnerskich i franczyzowych, która obejmuje obecnie 38 sklepów (31 partnerskich oraz 7 franczyzowych) zlokalizowanych m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Ukrainie i Białorusi.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram