SMS ma 25 lat. Kto wysłał pierwszą wiadomość?

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com
SMS ma 25 lat. Kto wysłał pierwszą wiadomość?

Ćwierć wieku temu, 3 grudnia 1992 roku Neil Papworth, pracownik brytyjskiego Vodafone, wysłał pierwszego SMS-a do swoich kolegów, którym złożył życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Nie spodziewał się, jak ten krótki komunikat zrewolucjonizuje globalną komunikację oraz stanie się jednym z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez banki czy sieci handlowe.

„Merry Christmas” – tak brzmiała treść SMS-a, który w swoim założeniu miał być wykorzystywany jedynie przez operatorów, aby informować klientów o awariach sieci czy zmianach w ofercie. Szybko okazało się jednak, że jest to świetny sposób komunikacji, przez co dziś trudno nam wyobrazić sobie życie bez krótkich wiadomości tekstowych.

SMS-y wykorzystujemy w codziennej komunikacji z rodziną i znajomymi, a także z powodzeniem w biznesie. Napisanie SMS-a jest szybki i proste, więc nic dziwnego, że robi to praktycznie każdy z nas - ich odbieranie i wysyłanie deklaruje aż 96,5% Polaków.

Tak duża popularność SMS-ów sprawiła, że znalazły one również zastosowanie w działaniach marketingowych, usługowych, administracyjnych, bankowych, a nawet w sektorze służby zdrowia i edukacji – dziś możemy otrzymać powiadomienia o rabatach oraz promocjach, statusie realizacji wysyłki, zaległej płatności, korkach, wizycie u lekarza lub wynikach egzaminów.

SMS-y odgrywają też ważną rolę w komunikacji kryzysowej – polskie samorządy coraz częściej korzystają z możliwości informowania swoich mieszkańców o spodziewanych klęskach żywiołowych czy problemach komunikacyjnych. Ten rodzaj komunikacji spotyka się z dużą aprobatą - według raportu Komunikacja SMS w Polsce 2016/17, 97% Polaków uznaje wiadomości od instytucji publicznych za bardzo przydatne lub przydatne, 76% otrzymuje SMS-y od firm i sklepów i ponad 2/3 deklaruje, że chce je otrzymywać nadal. Co sprawia, że popularność krótkich wiadomości tekstowych jest tak duża?

- Największą zaletą korzystania z SMS-ów jest przede wszystkim ich prostota. Dla większości to najbardziej sprawdzona metoda łączności, dostępna niezależnie od posiadanego modelu smartfona czy telefonu, sieci komórkowej i dostępu do internetu. Ponadto każdy wie, jak napisać SMS i jak go wysłać, bowiem proces tworzenia wiadomości jest krótki i intuicyjny - mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w platformie SerwerSMS.pl. Jego uniwersalność powoduje, że ciągle, mimo rozwoju innych form komunikacji, cieszy się niesłabnącą popularnością - dodaje.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram