Foto: sxc.hu
Rzeczpospolita od 10 lat publikuje Ranking Najdroższych Polskich Marek. To na ogół potężne koncerny, ale rozwijające się również we franczyzie. Wśród laureatów są Orlen, Lotos, PKO BP czy Biedronka.
Pierwsza dziesiątka najdroższych polskich marek prezentuje się następująco:
1. Orlen
2. PKO BP
3. Biedronka
4. PZU
5. Play
6. Mlekovita
7. Pekao
8. Plus
9. Lotos
10. Sokołów
Cieszy fakt, że wśród nich są firmy, rozwijające się we franczyzie. Orlen i Lotos mają łącznie kilaset stacji benzynowych prowadzonych przez franczyzobiorców. Dla takich firm jak PKO, Pekao czy PZU sprawna sieć agencyjna jest niezwykle ważna. Nawet najmocniejsza w handlu Biedronka testuje własny koncept franczyzowy - opisywaliśmy niedawno ten projekt.