Sieci zostały rzucone

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Sklep sieci Chata Polska w Świdnicy
Rynek sklepów spożywczych coraz bardziej się konsoliduje.

Rynek artykułów spożywczych rośnie i konsoliduje się. Sieci oferują właścicielom niezależnych sklepów atrakcyjne warunki handlowe, które pozwalają im skutecznie konkurować m.in. z dyskontami. Na takiej zasadzie swój zasięg buduje franczyzowa marka Chata Polska, do której dołączyły dwa kolejne sklepy.

Handel artykułami spożywczymi to rosnący rynek. W 2015 r. wzrósł on o 2,6% rok do roku osiągając wartość 244,5 mld zł. W 2016 r. spodziewany jest szybszy wzrost, na poziomie 4,2% – wynika z raportu PMR „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016–2021”.

Jednym z czynników wspierających jego wzrost jest start wypłat z rządowego programu „Rodzina 500+”. Zdaniem twórców analizy pozytywnie wpłynie on na poziom dochodu rozporządzalnego polskich gospodarstw domowych. PMR przewiduje, że znacząca część tych środków przeznaczona zostanie na konsumpcję artykułów spożywczych. Program ten pozytywnie wpłynie także na wyniki finansowe osiągane przez firmy zajmujące się handlem artykułami spożywczymi.

Rynek artykułów spożywczych charakteryzuje się też dużym „usieciowieniem” - działalność w naszym kraju rozwinęły zarówno zagraniczne, jak i polskie sieci sklepów.

Jedną z nich jest należąca do Grupy MAR-OL Chata Polska, do której w październiku tego roku dołączyły dwa kolejne sklepy – w Poznaniu i Świdnicy.

Nasze sklepy bez obecności w Chacie Polskiej zwyczajnie przestałyby istnieć. A tak są i mają się dobrze. Podstawą współpracy w sieci są atrakcyjne warunki handlowe, które pozwalają nam skutecznie konkurować z np. dyskontami, które zdominowały polski rynek” – mówi Paweł Kaczmarek, franczyzobiorca Chaty Polskiej.

Sklepów sieciowych będzie więcej

Grupa MAR-OL to przedsiębiorstwo z ponad 25-letnim doświadczeniem, skoncentrowana na dwóch obszarach w sektorze FMCG: dystrybucji i handlu detalicznym w ramach sieci sklepów spożywczych Chata Polska. Pod tym szyldem działa obecnie ponad 205 sklepów franczyzowych.
Autorzy raportu PMR szacują, że w najbliższych latach należy spodziewać się dalszej konsolidacji rynku artykułów spożywczych.

Prognozy wskazują, że najszybciej będzie rosnąć sprzedaż w kanałach dyskontowym i convenience, zrzeszającym nowoczesne sklepy o małej powierzchni.

Szybko rosnąć będzie też sprzedaż artykułów żywnościowych przez internet. Sprzyjają temu takie czynniki, jak otwieranie kolejnych e-sklepów przez największych graczy na rynku, rosnący zasięg sklepów, większa skłonność konsumentów do zakupów internetowych oraz korzystne zmiany w prawie (sprzedaż internetowa ma być wyłączona spod ustawy o podatku od obrotów sieci handlowych).

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram