W lutym 2016 roku łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była o 3,2% niższa niż w styczniu br. i o 6,9% wyższa niż w lutym 2015 roku.
Rynek artykułów spożywczych to największy detaliczny rynek w Polsce. Wartość tego segmentu handlu w 2015 roku wyniosła około 243 mld zł. Działa na nim ponad 90 sieci sklepów rozwijających w systemie partnerskim.
Istotną rolę odgrywają sklepy do 300 m², które obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m², średnie sklepy spożywcze 41-100 m², duże sklepy spożywcze 101-300 m² oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Centrum Monitorowania Rynku podaje, że w lutym tego roku łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była o 3,2% niższa niż w styczniu br. i jednocześnie o 6,9% wyższa niż w lutym 2015 roku. Dane uzyskano na podstawie badania reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych o powierzchni do 300 m² oraz sklepów alkoholowych. Jednocześnie, sklepy których dotyczyło badanie, odzwierciedlają 60% całości rynku sprzedaży detalicznej w Polsce.