Sieci spożywcze cechuje jednolity wizerunek cenowy 

Data dodania: 13 maja 2015
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Franczyzowe sieci sklepów stawiają na jednolity wizerunek cenowy, dlatego różnice cen między poszczególnymi placówkami są coraz mniejsze. 

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl wspólne zakupy dla całej sieci i wymóg jednolitych akcji promocyjnych dla klientów powodują, że coraz częściej lokalizacje sieci różnią się między sobą jedynie cenami warzyw i owoców czy pieczywa. Monitoring przeprowadzono w dniach 8-10 maja 2015.

W 8 badanych miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka w ostatni weekend płaciliśmy od 299,16 zł w Lublinie do 315,83 zł w Warszawie, co oznacza 16 zł różnicy między placówkami z tym samym szyldem. W marcu ceny w sklepach Carrefour Express wahały się od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie. Oznacza to, że na przestrzeni miesiąca ceny w sklepach z logo Carrefour Express spadły o kilka złotych.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 314,29 zł w Trójmieście do 330,27 zł w Bydgoszczy. W marcu ceny we Freshmarketach wahały się od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 25-30 zł w zależności od miasta. To efekt droższej papryki, herbaty Lipton, oleju Kujawskiego i sera gouda. Różnice cen między różnymi miastami wahają się w granicach 16 zł, co oznacza dalsze ujednolicanie polityki cenowej w tej sieci franczyzowej.

Koszyk cen uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram