Sieci sportowe na ścieżce rozwoju

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 czerwca 2015
Kategoria:
Foto: CityFit
Klienci klubów fitness i siłowni dobrze orientują się w markach poszczególnych klubów.

Foto: CityFit

Polska znajduje się w czołówce krajów, gdzie najszybciej przybywa fitness klubów. Potwierdzają to sieci klubów sportowych zapowiadające dynamiczny rozwój. 

Klienci klubów fitness i siłowni dobrze orientują się w markach poszczególnych klubów – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Najważniejszymi czynnikami wyboru klubu fitness są: bliskość i dogodność lokalizacji (75%). Kolejne istotne czynniki to godziny otwarcia oraz cena za wejście/karnet.

Nasze kluby otwarte są przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, co pozwala klientom wybrać odpowiedni dla siebie czas na ćwiczenia. Członkowie klubu nie muszą podpisywać kontraktu, swoje członkostwo wykupują z miesiąca na miesiąc, otrzymując jednocześnie dożywotnią gwarancję ceny. Pomysłodawcą tego konceptu i prezesem firmy jest Richard Keen, który od wielu lat zajmuje się rynkiem nieruchomości w Polsce – mówi w rozmowie z nami Dominika Stańczyk z biura prasowego CityFit.

To polska sieć klubów fitness, która rozwija się poprzez otwarcie własnych placówek. Obecnie w ramach tej sieci działają 4 kluby (2 z nich znajdują się w Warszawie oraz po jednej placówce w Lublinie i Rzeszowie). Do końca tego roku firma planuje otwarcie klubów w Bielsku-Białej i Wałbrzychu.

W tym momencie nie planujemy zmiany naszego modelu biznesowego. Zakładamy, że w najbliższej przyszłości uda nam się otworzyć ponad 50 klubów w całej Polsce – kontynuuje Dominika Stańczyk.

Eksperci ARC Rynek i Opinia wskazują, że 27% osób uczęszczających na siłownię i do klubu fitness uważa, że w ofercie polskich klubów są pewne braki. Najczęściej wskazywanym rodzajem zajęć, który respondenci chętnie widzieliby w ofercie swojego klubu jest boks i sztuki walki (30% wskazań). Osoby uczęszczające na siłownie uprawiają również inne sporty - poza siłownią - w szczególności jazdę na rowerze (49%), bieganie (37%) oraz pływanie (33%). Dominika Stańczyk z CityFit przyznaje, że coraz większa aktywność Polaków w dziedzinie fitnessu mobilizuje firmę do aktywnego działania.

Warszawiacy w klubach fitness i siłowniach

Stołeczny rynek klubów fitness przechodzi obecnie spore przeobrażenia. Coraz silniej wyodrębnia się na nim segment low-cost, z którym rywalizują dotychczasowe kluby zorientowane na użytkowników gotowych płacić dotąd 100-200 zł miesięcznie lub korzystać z karty częściowo lub całkowicie finansowanej przez pracodawcę. Te obiekty, dokonujące ekspansji z zachodniej Europy, redukują miesięczny koszt korzystania dla użytkowników poprzez ograniczenie do minimum obsługi trenerskiej i na recepcji, ale jednocześnie oferują im dostępność nawet przez całą dobę, a także wysokiej jakości sprzęt oraz dobrą lokalizację – zaznacza Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

Dodaje, że odpowiedź sieci z kilkuletnim stażem na pojawienie się tych klubów na rynku to wzbogacenie ich własnej oferty przez oferowanie klientom nowych typów zajęć, w tym np. treningów funkcjonalnych, zajęć typu boot camp czy crossfit. Dzięki temu przeciętny warszawiak ma do wyboru znacznie więcej możliwości niż jeszcze rok czy dwa lata temu.

Z kolei dla stosunkowo nielicznej grupy klientów gotowych na wyższe opłaty, pozostaje kilka obiektów działających w formule zbliżonej do all inclusive, jednak najbliższe miesiące będą czasem największej migracji klientów między pierwszymi dwoma grupami obiektów – podsumowuje Marek Lekki.

Rynek w liczbach

Rok temu z usług europejskich klubów fitness skorzystało 46 mln osób (zapisanych członków), a ich liczba w 2025 może wzrosnąć do 80 mln. Jak wynika z raportu „European Health & Fitness Market“ przygotowanego przez organizację EuropeActive we współpracy z firmą doradczą Deloitte, Polska i Turcja są najszybciej rosnącymi rynkami fitness w Europie.

Moda na bycie fit sprawia, że branża fitness jest jedną z najszybciej rozwijających się na świecie. Polska zaś znajduje się w czołówce krajów, gdzie najszybciej przybywa fitness klubów – ich liczba szacowana jest przez Deloitte Europe na 2,4 tys. a przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Fitness na 4 tys. Każdy klub zatrudnia od kilku do kilkunastu osób, co oznacza, że w branży pracuje ponad 20 tys. osób.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram