Klienci sieci handlowych coraz częściej zauważają, że pracownicy sklepów są bardziej uprzejmi i kompetentni. Jedynym problemem jest nadal nieskuteczność w zachęcaniu klienta, by zrobił dodatkowe zakupy.
W badaniach przeprowadzonych przez szwedzką firmę Daymaker skontrolowano 164 sieci w całej Polsce. Poprawę jakości obsługi zanotowano we wszystkich obszarach działalności, jedynym problemem jest nadal brak umiejętności zachęcenia klienta, by zrobił dodatkowe zakupy.
W lutym tego roku tajemniczy klienci Daymakera odwiedzili polskie sklepy - na każdą z badanych sieci przypadało 5 wizyt.
Sprawdzali obsługę klienta od „dzień dobry” na powitanie przez pytania o potrzeby i preferencje po sprzedaż i oferowanie dodatkowych produktów.
Pierwsze takie badanie przeprowadzono w 2011 roku. W ocenie badaczy obecne wyniki są zdecydowanie lepsze od poprzednich. Jak powiedziała Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera w Polsce poprawa jest imponująca. Sieci lepiej rozumieją znaczenie obsługi klienta, postęp widać niemal w każdym obszarze. Kuleją jednaj bardziej skomplikowane elementy procesu sprzedaży. Problemy widać m.in. przy zachęcaniu klientów do zrobienia dodatkowych zakupów.
INK