Sieci handlowe przykładają się do obsługi klienta

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Klienci sieci handlowych coraz częściej zauważają, że pracownicy sklepów są bardziej uprzejmi i kompetentni. Jedynym problemem jest nadal nieskuteczność w zachęcaniu klienta, by zrobił dodatkowe zakupy.

W badaniach przeprowadzonych przez szwedzką firmę Daymaker skontrolowano 164 sieci w całej Polsce. Poprawę jakości obsługi zanotowano we wszystkich obszarach działalności, jedynym problemem jest nadal brak umiejętności zachęcenia klienta, by zrobił dodatkowe zakupy.

W lutym tego roku tajemniczy klienci Daymakera odwiedzili polskie sklepy - na każdą z badanych sieci przypadało 5 wizyt.

Sprawdzali obsługę klienta od „dzień dobry” na powitanie przez pytania o potrzeby i preferencje po sprzedaż i oferowanie dodatkowych produktów.

Pierwsze takie badanie przeprowadzono w 2011 roku. W ocenie badaczy obecne wyniki są  zdecydowanie lepsze od poprzednich. Jak powiedziała Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera w Polsce poprawa jest imponująca. Sieci lepiej rozumieją znaczenie obsługi klienta, postęp widać niemal w każdym obszarze. Kuleją jednaj bardziej skomplikowane elementy procesu sprzedaży. Problemy widać m.in. przy zachęcaniu klientów do zrobienia dodatkowych zakupów.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram